Jump to content

Trening av junior /rekrutt skyttere tips og hint.


Sverre Ødegaard

Recommended Posts

Etter å ha gjordt noen spede forsøk med å trene junior i pistolskyting ser jeg behov for å utveksle litt ideer med andre rundt hvordan dette kan organiseres.

 

Med andre ord et forslag om å bruke denne tråden til å utveksle ideer og tanker rundt trening av yngre skyttere, og da gjerne praktiske tips og hint.

 

Hilsen

 

Sverre Ødegaard

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Et trener1 kurs er nyttig hvis du skal trene rekrutter og juniorer. Videre er det viktig å ha fokus på sikkerhet, skyteteknikk, og variasjon. Det kan fort bli kjedelig for juniorer å stå å terpe på skyteteknikk på 25 meter , eller sittende med luftpistol på 10 meter. Derfor er det viktig med variasjon , gjerne med forskjellige skyteprogrammer. Bruk av vendeanlegg kan kansje være spennende. Skyteøktene bør ikke være for lange, det ender som regel med stor spredning når armen begynner å bli sliten. Det finnes garantert flere trenere her inne som har masse nyttig å komme med

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Vi i Mysen Pistollag har fått til en velfungerende ungdomsgruppe i løpet av de siste 4 sesongene. Vi samler hver uke ca 20 unge skyttere. Du (eller hvem som helst andre selvfølgelig) er velkommen til å ringe og skravle litt så skal jeg komme med de tipsa jeg har, eller komme innom om dere holder til i nærheten..

 

Øyvind 905 89 375 oyvind@mpl.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...