Jump to content

Bruk av jaktradio - For dummies...


sandman1

Recommended Posts

Hepp, kom plutselig på at jeg er blitt 50, derfor så fikk jeg et par presenter, noe av dette forsvant i glemmeboka, pga inntrufne omstendigheter, inntak av fludium, så fikk jeg ikke sett på den før nå nettopp. Konstanterte at det ikke var en Walkie Talkie, som i gamle dager lenger, bruksanvisningen var ikke tydelig nok for en som normalt mener at livet ikke er langt nok til å lese bruksanvisninger, her prøvde jeg å gjøre et unntak fra den regelen, uten videre hell kan man si. Den heter noe slikt som; Icom ProHunt Basic jaktradio IC-F3022... Bruksanvisningen var totalt gressk for meg. Jeg er ikke helt grønn, husker navn som Morse og Marconi, uten at det hjelper. Er normalt vant med å tusle rundt og snakke med med selv, kameratene har tydeligvis sett seg lei på akkurat det... Er også litt bekymret for at rekkevidden er (eller kan være) så lang at jeg faktisk KAN dumme meg ut med denne...(?). Så jeg trenger følgende info fra det ærede fora:

 

1 Hva er dette?

2 Hvordan brukes den? (og er den brukende?).

3 Er det noe sted på nettet en generell (eller spesifikt for akkurat denne radioen) brukerguide, type Jaktradio for dummies?

 

Satser på opplysende virksomhet fra de mere kommuniserende deler av dette fora.

 

mvh og på forhånd takk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...