Jump to content

Anschütz .222 rem


mork

Recommended Posts

Hei!

 

Har ei Anschütz 1530 på hånden. Kaliberet er .222 rem. Jeg har pr. i dag ei Brno Fox i samme kaliber, men kommer nok til å beholde Anschützen visst den innfrir.

 

Noen som har erfaring med overnevnte rifle? Positive og event. negative.

 

mvh

mork

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok en sjelden rifle her til lands så at det ikke dukker opp noen med erfaring med den er nok ikke så rart. Merket er viden kjent for veldig bra salongrifler, kanskje det med aller best rykte. De er jo store innen konkurranseskyting med .22lr. Så .222'en er nok ikke noe dårlig våpen det om det samsvarer med det andre de har laget. Har aldri sett en selv, men her er litt info om den:

 

http://stevespages.com/pdf/anschutz_1430-1434-1530-1534.pdf

 

I forhold til Brno Fox vet jeg ikke hvordan den er, men den er neppe noe dårligere skulle jeg tro. Fox er jo en av de "store" innen .222-kaliberet. Sako Vixen er vel prinsessen alle vil ha, men Fox er ikke foraktet den heller.

 

Har selv en Fox, og den er jeg veldig fornøyd med. Liten og lett og kaliber og kammer passer sammen. Avtrekk som mange ikke liker, men det er jo genialt på skytebanen i hvert fall. Ser også at Anschutz også har et tilsvarende, så da må du nesten prøve og sammenligne om det er snellert på den du lurer på. 1530 D-modeller har singeltavtrekk (1200 gram, justerbart fra 1000 - 2000) mens S-modellene har snellert, som i følge brosjyra er LETT "Do not touch this trigger unless you do want to fire".

 

Med ryktet til merket, og om børsa fungerer bra, kan det fort være et lite gullfunn.

Har selv en Anschutz 1415 .22 lr i våpenskapet, og den er da bra! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hadde en liten pep-talk med børsmakeren min. Han hadde ikke hørt bare udelt positive ting om denne rifla. Den har et fint navn sa han, men dette er ei oppblåst .22 lr-kasse med bare en låseklakk. I tillegg har tyskerne en lei tendes til å lage romme kammer. Våpene skal fungere uansett....Det taler nok mot min evindelige jakt etter flotte rifler med super presisjon. Så dermed kommer jeg nok fortsatt til å ha min lille Fox. Inntil videre. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...