Jump to content

Erfaringer med Redding T7 Turret ?


knutb

Recommended Posts

Lader ikke så forferdelig mye, men har da hatt/prøvd noen presser av ymse slag. Den største tabben jeg har gjort når det gjelder ladepresser, er nok at jeg solgte Lee Turret pressa mi... Likte pressa godt, og til mitt bruk er en turret kjapp nok. Jeg har imidlertid aldri prøvd andre turreter enn Lee sin, så jeg tenkte det kunne være greit å se hva som finnes på markedet. Dermed snublet jeg over Redding T7. Den er riktignok åpen i fronten, men ser solid og stiv ut (har bare sett bilder på nettet). Hvis noen har vært borti denne, hadde det vært fint med erfaringer og meninger. Lader for tiden .38, 9mm og (snart) .308

 

Edit: Her er dyret: http://www.redding-reloading.com/pages/t7turretpress.html

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en T7 i ett til to års tid,er storfornøyd med denne pressen.

Lader forøvrig kun til rifle,henholdsvis 22-250 rem,308 win,338 Lapua magnum og 375 H&H.

 

 

Har ikke funnet noen negative ankepunkter enda.

Bruker forresten håndholdt hetteisetter til hetter,har ikke brukt pressen til dette.

 

Bruker selv seater-dier med mikrometerjustering og synes dette i kombinasjon med Reddingen er en meget grei løsning.

Kjapt å skifte mellom kaliber,og justeringeene begrenser seg til å snu platen med dier og evt til noen runder på mikrometerskruen ved bytte av kaliber/kule.

 

Nå har jeg som sagt ikke ladet til pistol/revolver på dene pressen,men ville blitt forbauset om du skulle bli misfornøyd etter et evt innkjøp...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...