Jump to content

Lokkjakt på fjellrev


El Grill

Recommended Posts

Hei,

 

Først vil jeg understreke at dette dreier seg om fjellrevjakt i Grønland.

 

Lokkjakt på rev ser utrolig spennende ut, men her i Grønland er det dårlig med rødrev, så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med lokking av fjellrev fra Svalbard, Island eller andre områder med en god fjellrevbestand?

 

Det er ikke noe smågnagere i Vestgrønland, men masse har, kanskje vil hareskrik eller noe lignende være effektivt.

 

Håper noen kan komme med noen erfaringer, eller ev. hypoteser om hva, og hvilket utstyr, som skal til for å lokke inn fjellreven.

 

På forhånd takk!

 

mvh

 

El Grill

Link to comment
Share on other sites

Har ikke erfaring på lokking utenfor norge, men har gjort en del research på lokking av predatorer.

 

Hareskrik fløyter funker i hvertfall greit på rev i Norge, Sverige, Australia og i USA. I statene blir de brukt i tillegg til rev også brukt til coyotes, gaupe o.l Så jeg vil nok tro at det stort sett funker over hele verden.

Hvis du leser lokking av rev tråden her på kammeret finner du masse tips, erfaringer, linker til websider, fløyter, video klipp og annet.

Står litt på bloggen på storfangst og.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...