Jump to content

Jakt rett på 80/90 mål.


Xesray

Recommended Posts

reven da??

 

det er da eg føler meg bortskjemt :shock:

 

har 3 grunneigere som eg kan skyte ka eg vil så lenge det er jakt på di helt gratis.

hjort, elg, rådyr og alt småvilt :mrgreen:

men en av grunneigerene er onkel da men di 2 andre på sida har eg også lov til å jakte på 8)

+ det er ingen turstier i nerheten, eller en der det går en aller annen en gang men ellers ingen hytter eller noe :twisted:

trur eg ikke vett koss gått eg har det, dukka opp et lite lyse nå da men :lol:

Link to comment
Share on other sites

Rev er det ikkje her på øyen :( Den kommer en skjelden gang har eg hørt, men da blir den felt med en gang. Er vist ingen som vil ha den her:( Kor tomt må man ha før man får løyve til å felle hjort?

Da har du det godt :)

Kor mange mål snakker vi om da?

Link to comment
Share on other sites

kravet trur eg er på 1500mål, tilsammen her på di 3 eiendommene er det 8-9 kvoter på hjorten.

vett ikke hvor mange mål det er men det er stort nokk 8)

ikke det beste rypeterrenget men noe rype er det. det dekker det fleste av di jaktbare småviltartene i norge. gås er det ikke, men and er det noe av men ikke mye :evil:

 

ligger på vestlandet så det er nesten fra fjor til fjeld så et veldi varieerende terreng.

Link to comment
Share on other sites

Det har igrunn lite med saken og si. Du må gå inn i kommunale forskrifter for forvaltning av hjortevilt, og se hva de har satt som minstemål. Evt må flere grunneiere gå sammen for å fylle minstemålet, som jeg vil tippe er betydelig større enn de 90 daa du disponerer pr i dag.

Link to comment
Share on other sites

ja ganske langt å kjøre, men du har sikkert gode jaktmuligheter der du har løyve.

sjølv om eg har passe stort terreng å jakte på, kjøper eg jaktkort på rype 8)

får aldri nokk terreng å jakte på :lol:

 

Ja nok blir det aldri. Rype pleier eg å gå etter på voss. Selv om det er lite der sist vi var der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...