Jump to content

Villsvinjakt?


stigster

Recommended Posts

God kveld godtfolk!

 

Jeg er bitt av jaktbasillen og har funnet frem jaktprøveboka jeg kjøpte for en del år siden fast bestemt på å ha gjennomført prøve og anskaffet nødvendig utstyr innen året er omme. Det som har hektet meg er faktisk villsvinjakt av alle ting. Etter nyheten om dyrets uønskede (?) ankomst til landet, har jeg virkelig fått lyst til å jakte på denne gryntende, manuelle gravemaskinen (no offence intended).

 

Men så kommer spørsmålet: Er det noen her som jakter på disse dyra her på sør-øst-landet? Jeg bor i Oslo og har veldig lyst til å være med noen ut og oppleve hvordan det hele foregår. Som observatør, selvsagt - jeg har jo ikke fullført prøven enda.

 

Jeg er veldig opptatt av at jakt skal skje på en human og god måte. At dyret avlives så raskt som mulig, og at så mye som mulig kommer til nytte. Så hvis noen som deler mine meninger kunne være interessert i å ha med seg en nysgjerrig, blivende jeger på tur tar jeg gjerne imot svar, PM eller epost til stigand hos gmail dot com.

 

Og hvis dere andre som har erfaringer om villsvinjakt har lyst å dele en erfaring eller to så sier jeg takk til det også! Som en real "green horn" er jeg jo usikker på det meste, fra jaktteknikker til kalibervalg.

 

Mvh,

Stigster

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...