Jump to content

Skogsfugl på Blefjell.


Marve Almar

Recommended Posts

Har vært en tur på hytta ved Beinsvatnet på Blefjell og gått i terrenget på en 3-5 hundre meters høyde. Gikk på en tiur den ene dagen i et terreng jeg vet de lokale jakter elg. Dagen etter før hjemreise gikk jeg på en røy, som fløy opp fire meter foran meg, 2 minutter fra hytta. Veldig moro å oppleve, men trist å vite at vi, dvs brodern og jeg ikke får jakte der pga de lokale bare satser på elg. Skjønner ikke hvorfor vi ikke kan i det minste få jakte etter elgjakten, men det er vel noen interne regler og koder som gjelder...

Link to comment
Share on other sites

Har du hørt med grunneier om jakt der? De jakter som regel elg første uka og helgene ut oktober der, trur ikke dem er så vrange at de nekter småviltjakt når de selv ikke jakter men hvis de har leid ut småviltjakta der så er det vel ikke lett og komme til.

Hvis det er umulig å få jakta der veit jeg om et fint terreng på Fagerfjell et par km. lengre nord hvis du er interesert?

Link to comment
Share on other sites

Ja, har snakket med de, og vi hadde i utgangspunktet kort til jaktstarten, helt til han snakket med sin kamerat som hadde leid ut 4 kort. Blir jakt i nordre land den tiende, så i indre østfold helgen etter. Mye mulig vi tar en helg på Fagerfjell senere, men vil jo helst jakte i området rundt hytta der vi vet det er greit med fugl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...