Jump to content

Første hagle


AHL

Recommended Posts

Jeg så på ei brukt Akkar eller Ege (i alle fall tyrkisk) hagle. Den var blank og lakken hadde skallet fullstendig av metallet - det så ut som om hagla var lakkert med billigste sort spraybokslakk - bar preg av å være annenrangs ræl.. Kjøp deg en italiensk automat du.

Link to comment
Share on other sites

Fabarm er sikert gode våpen, ihvertfall er haglene de lager bra trykktestet ser jeg og det er ingen ulempe, vis de å får

satt på skikelig rekylkappe på alle modeller så blir de enda bedre. Vis du kan gå go for at den veksler med lerdueammo

dynna så kan den anbefales, men det er vel slik at det en har selv er best ikke sant :lol:

Link to comment
Share on other sites

Må bare nevne at jeg i et av de siste numrene i et svensk jaktblad (kan ha vært Jaktjournalen), leste et innlegg av en som lurte på tyrkisk hagle. Han som svarte mente at tyrkiske hagler burde vært forbudt! Og jeg som har tyrkisk hagle sjøl... Men dette gjaldt i hvert fall o/u-hagler. Hvordan halvauto er aner jeg ikke, men jeg tror jeg heller ville lett etter en brukt Benelli, Franchi eller Beretta, om det går an å få dem til en høvelig pris...

 

Fomlet litt på nyeste nytt fra Benelli i dag, Vinci. Herregud så stygg, herregud så rå! I butikken virket den som om den var laget spesielt til meg... :D 18 000,- blanke her. Ca det samme i Sverige (hvor jeg er pr i dag på ferie). Kanskje litt dyrt.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21993668

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...