Jump to content

HJELP!! dachskvalp+dry shake(farlig?)


marve

Recommended Posts

Hei dachskvalpen har spist en halv boks med tiemco dry shake som brukes til å "tørke/impregnere" tørrfluer med. som vanli skal jo alt tygges på og da va han klart og åpne boksen og spist halvparten etter at dette va strødd utover stuegolvet :oops:

Han har blitt kortpustet men virker ganske pigg ellers :) det er ca 4 timer siden han spiste det, det står at det ikke er giftigt på boksen men eg veit jo ikkje om dette er farligt likevell(nåkken som har litt peiling)

 

 

mvh

marve

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å ringe en dyreklinikk med vakttordning ? Hvis du gjør det, ha boksen for hånden slik at du kan lese opp evt. innholdsdeklarasjon.

Ellers vil jeg tro det kan være gunstig å sørge for at valpen får i seg rikelig med væske, men kontakt veterinær.

Link to comment
Share on other sites

hei har snakket med vetriner og han sa at me fekk venta og sjå om da forverra seg og det einaste som sto på boksen var, caution! though non-toxic. keep out of reach of children, og det står ikkje ka dette stoffet egentli er

Link to comment
Share on other sites

Da foreslår jeg at du belager deg på en våkenatt og har telefonen for hånden i tilfelle tilstanden forverrer seg. Lykke til ! Jeg vet hvordan du har det nå - hunden min brukte en flaske tennvæske som tyggeleke kvelden før vi skulle reise på ferie...

Link to comment
Share on other sites

ja det er aldri kjekt når kvalpen spiser nåkke den ikkje har godt av men idag er formen veldi bra .han er frisk og rask :D han var vel bare litt tørr i lungene etter å ha pustet inn silica gel :D (tørrhoste :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...