Jump to content

Råd ang 375 H&H ladding


Joggen

Recommended Posts

Har akkurat begynnt å ladde 375 H&H, og trenger noen råd fra noen med mer erfaring i ladding i dette kalibret. Ser i alle tabeller jeg har sett til nå, så er COL 91 mm, samme åssen kule og vekt det er. Har tenkt å bruke Barnes TSX 270 GR, det er nokså lange kuler, og setter en kula nedi til COL 91 mm, så blir det nesten ikke plass til startladdingen i Vith tabellen med N 150 krutt da. Har aldri likt å kjøre kula i kruttet så det knaser. Startladdingen er 69,3 GR, og jeg har begynnt på 70 GR for å gjøre det lettere, men føler at det ikke er plass til så veldig mye mer krutt da. Men etter litt risting i hylsa, så setter kruttet seg litt mer da.

Link to comment
Share on other sites

Har laddet den samme kula i ett par år. Har en gammel 602 med rikelig med friflukt. Har prøvd litt fram å tilbake men fant ut at å crimpe i den ytterste rilla funka best ang presisjon. Nu liker ikke mi børse homogene kuler serlig godt, for den er veldig kresen. Men 72,5 gr med n-150 er d jeg har brukt. Mener at hastigheten var like over 800m/s. Men i år skal æ prøve 235gr versjonen av samme kule.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...