Jump to content

CED M2 kronograf, - problemer med Excel 2007


zocoloco

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har lagret 100vis av skuddstrenger via min CED M2 kronograf og eksportert disse til xls.filer som leses aldeles utmerket av Excel 2003. Jeg er også i stand til å produsere sammenlikningsgrafer mellom forskjellige strenger, - alt i Excel 2003 og under XP.

 

Nå som jeg har gått delvis over til en vista basert laptop med Excel 2007, begyner problemene.

 

Når jeg prøver å åpne de gamle xls.filene produsert av shooting software (CED Millenium Data Collector version 3.6.1) i Excel 2007, sier programmet at den xls.fila jeg prøver å åpne IKKE er en xls.fil, - og importerer deretter fila som ren unicode tekstfil....

 

Og hjelpefunksjonen til Excel 2007 sier rett ut at det ikke går an å konvertere tekst til tall så lenge de er importert som tekst...

 

Har noen andre støtt på samme problemet, - og i så fall: Kan noen anbefale en løsning ?

 

Jeg har for øvrig ringt USA og snakket med dem der borte. De hadde aldri hørt om problemet før, - men de hadde heller ikke benyttet Excel 2007 på sine egne filer..... :shock:

 

Takk for hjelpen..... :D

Link to comment
Share on other sites

OpenOffice fungerer knirkefritt ved siden av hvilken som helst versjon av MS Office.

Problemet ditt skyldes sannsynligvis at Office 2007 ikke installerer drivere for filutveksling mot eldre Office-versjoner med mindre du spesifikt velger det under installasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...