Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow - Problem med baksikte


DHK

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har behov for å justere littegrann på det standard fabrikkmonterte baksikte på Shadowen min da skuddene mine konstant sitter ca 10 cm for mye til høyre på 25 meter. Dermed har jeg behov for å flytte baksiktet litt sideveis

 

Baksiktet har en skrue som skal låse det på plass. Denne kommer man til fra toppen av siktet, det er her jeg får et problem. Det virker som om skruen har forskjøvet seg slik at det ikke er sentrert mot hullet i siktet for å komme til skruen. Er dette normalt? Det virker ikke slik på meg. Samtidig, vet noen hvilken skrutrekker / umbraconøkkel man skal benytte for å flytte på låseskruen til siktet? Det ser ut som umbraco for meg, men jeg er ikke sikker, litt vanskelig å se.

 

Tips fra Shadow brukere som har erfaring med dette mottas med takk :D

Link to comment
Share on other sites

Skruen er en settskrue gjenget i baksiktefoten, så hvordan skruen kan ha forskjøvet seg i forhold til noe er litt vanskelig å forestille seg. Det ser nok heller ut som om skuen er litt ute av senter i hullet sitt pga. gjengene. Unbrakonøkkelen du trenger er 1,5mm.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset jeg skal prøve det.

 

Det ser uansett ut som om skruen har "falt igjennom" hullet i baksiktet, den er forbi gjengene hvis noen skjønner hva jeg mener.

Skal prøve litt med umbraco og se hva jeg før til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...