Jump to content

magasinforlenger til winchester sx3


PederR

Recommended Posts

Hva du gjør på bane og for morro skyld er stort sett opp til deg. Forleng i vildens sky, så lenge du husker 1+1 regelen på jakt.

 

Jeg er usikker på akkurat hvorfor det er slik, men kan tenke meg to grunner:

1) hagler er tradisjonelt begrenset til 1 eller 2 skudd før lading. Og tradisjon er viktig...

2) litt mer relevant: en halvveis dyktig skytter med en magasinhagle kan veive ned ett kull ryper/ender/osv osv med tilhørende fare for skadeskyting.

 

Ordet 'militæraktig' er et begrep som flyter rundt uten den helt store forankringen. Som man ser av Rundskriv av april 2006 til Viltloven, kapitel 5:

 

'Med våpen av militær karakter menes hel- og halvautomatiske våpen som i utgangspunktet er konstruert, designet og produsert til militært bruk, herunder også modifiserte utgaver av disse beregnet på det sivile marked.'

 

Såvidt meg bekjent er en Winchester SX3 i utgangspunktet et sivilt våpen. Hva du gjør med våpenet i ettertid er opp til deg, så lenge du holder deg innenfor tillatte lengder samt magasinbegrensningene på jakt. Duracoat i kamuflasje, 8 ekstra skudd, heng på patronholder, optikk, lys og laser - det er fortsatt et sivilt våpen selv om du blir uglesett på leirduebanen.

Men selv jeg vile lure litt om du gjorde noe sånt på en såpass pen hagle :)

 

 

Himmel og hav - jeg sverger på at vepsen blir større år for år; ring Al Gore...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...