Jump to content

Munningsmutter til Dan Wesson modell 40.


Recommended Posts

Går ut fra at du skal gjøre mer med mutteren om revolveren skal brukes i konkurranse.

Slik den fremstår nå, vil den til en viss grad funke som munningsbrems, dvs. ikke tillatt i NSF.

Forøvrig finfin revolver.

Hadde det ikke vært på grunn av mangel på tilgang, hadde det sannsynligvis blitt DW da jeg var på leting etter egnede magnumfeltvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme i grunnen, er bare 4 hull med dia 8mm.

Jeg fant ut at den ble mest solid og lettvinn å skru av og på med en slik utforming. En bare bruker en passende messingstang eller en skrutrekker å stikker i igjennom to av hullene, da får en litt vektstang å det blir enkelt å løsne den selv om den er aldri så nedgrodd.

Den har en indre diameter på 10mm.

Den fungerer relativt dårlig som rekyldemper/smellforsterker.

 

Problemet med den standard låsemutteren er at det er to hakk i den som en må bruke en spesialnøkkel for å løsne. Disse er laget av relativt bløtt materiale ( aka IKEA skruer ) og har lett for å bli slitte i hakkene.

Vis den da i tillegg har grodd fast er det ett helsike å få den av.

Med min design er dette problemet eliminert.

 

Det er den revolveren der jeg har skutt følgende med:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=38458

Link to comment
Share on other sites

Joda, ut fra hullenes størrelse og plassering er kanskje ikke dette den beste rekylbremsen, men ifølge reglementet er rekyldempende innretninger ikke tillatt.

Ingen gradering og ingen gråsoner.

Denne vil jo, om så bare litt, dempe rekylen.

Nå har jeg sett porting som har mindre hull enn dette, riktignok rettet oppover, men her vil du garantert slite med reglementet.

Skal du få denne gjennom kontrollen ville jeg satset på å gjenge den opp utvendig og maskinere en hylse som gjenges utenpå denne for å blinde av hullene.

Eventuelt kunne du spandere på deg litt mer gods og frese flater så du kan skru den til med en fastnøkkel.

Når det gjelder deler til DW er det mulig å få tak i gjennom CZ USA.

Jeg har en mailadresse om du er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...