Jump to content

Kongsberg Colt 45


Jan Molstad

Recommended Posts

Hei! Vurderer å selge min Kongsberg colt 45 inkl. hylster (brunt ). Nr. 26225 Mod. 1914. Produsert i 1941. Nummerlik. Ser hel og fin ut .Hylster er helt og pent. Begynner å bli endel år siden jeg benyttet den sist, men virket fint dengang. Hva er en grei og realistisk pris for våpen og hylster? :)

 

JM

Link to comment
Share on other sites

Har en KV Colt selv, fra 1927 med hylster.

 

Hvis den er Waffenamt merket kan du få en veldig god pris for den, har sett fler ute på Finn det siste året og de

har ligget på fra 7 til 8000 kr.

Hvis det ikke er noe form for gravrust og den har orginalbruneringen fra fabrikken er det bare pluss for verdien:))

 

Uten WaA merking ca 4500 til 5500 vil jeg tippe verdien er på.

 

 

Mvh KV Colt M1914 Entusiast

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er Waffenamt merket kan du få en veldig god pris for den, har sett fler ute på Finn det siste året og de

har ligget på fra 7 til 8000 kr.

 

Hvis dette våpnet er Waffenamt merket vil jeg si at værdien vil være nærmere 2 - 3000.-

og samlerværdien vil være nærmest 0.-

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Stort sett samlere som gir den prisen egentlig, det var en KV Colter ute på Finn ifjor, og den dyreste lå på

8000 kr. Det samme med QXL, men folk spør støtt og stadig om selger vil plombere våpnet, men å gjøre om en

fin pistol til jernskrap hører ikke hjemme noen sted

 

Såklart hvis man treffer på en samler som absolutt MÅ ha en i samlingen sin og våpnet har krigshistorie bak seg

kan det gi ett løft i prisen.

 

Selv ga jeg 3000 for min med hylster og 2 ekstra magasiner, den er skarp og registrert som bruksvåpen.

En i pistolklubben jeg er med,sitter i NVHS og sa den ikke var vært stort mer en toppen 2800 kr.

 

Med mindre du sitter på ett eksemplar av "Matpakke Coltene" :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...