Jump to content

Løkjen skytebane i Åseral. Leirdueskyting Sommeren 2010


Erikr

Recommended Posts

Vi har endelig fått skikkelig gang på leirduekasteren vår og satser i år på ukentlig trening. Derfor prøver vi å nå flest mulig hagleskyttere og trene, samt muligens arragere et uhøytidelig stevne utover sommeren.

 

I utgangspunktet er dette et tilbud for amatører og ikke konkuranseskyttere (da mange nybegynnere mister motet med proffer som skyter fullt hus hele tiden). Topp skyttere må selvsagt også ta turen og vi finner heller egnede kvelder for dette.

 

Er dette noe du har lyst til å delta på? For mer info, send meg en pm eller mail(telecaster3@hotmail.com) eller ring meg: 909 36 475

 

Ingen faste dager, men vi arrangerer kvelder etter interessen hos folk. Har også startet facebook gruppen "Åseral skytterlag", der alle skytingene blir sendt ut til gruppemedlemmenes inbox. Satser på 1-2 kvelder i uka gjennom sommeren.

 

God sommer, mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet er dette et tilbud for amatører og ikke konkuranseskyttere (da mange nybegynnere mister motet med proffer som skyter fullt hus hele tiden).

 

Da har de et mentalt problem. Å se på gode skyttere er for normale mennesker motiverende. Om det bryter en ned, så har en noe å jobbe med på det personlige plan.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, men jeg hadde heller ikke likt å skyte sammen med skyttere som var 10 ganger bedre enn meg selv om jeg hadde vært nybegynner. Det å se topp skyttere med utstyr til flere titalls (eller hundre?) tusen stille opp ved siden av deg og treffe serie etter serie, er lite motiverende for en nybegynner. Det virker avskrekkende, så får du heller mene hva du vil om det;) Vi finner heller andre kvelder, der hvem som helst møter (også toppskyttere)..!

 

Vi har dessuten avholdt fylkesmesterskap på denne banen en gang på 90 tallet, så proffskyttere har det vært nok av. Det er jo flinke folk som vi har lært mye av. Spesielt de fra Songdalen og lindesnes og lista var mye oppe og skjøt da banen var operativ før. Veldig trivelig!

 

Iløpet av en sesong som dette rekker jo mange skyttere å bli rimelig gode også, så tror ikke dette blir noe problem i lengda. Dette er jo helt nytt for mange her i de indre strøk av agder...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...