Jump to content

10/22 butler creek mag


hoanka

Recommended Posts

hei!

Har kjøpt meg ny salong rifle, en Ruger 10/22. kjøpte også et 25 skudds BC magasin.

Jeg gledet meg som en unge å prøve den, dro på banen, fyllte opp magasinet med 25 skudds og begynnte å skyte..

Da sa det PANG OG KLIKK. Dette gjorde det med de 10 neste skuddene også. Etter en stund fant jeg ut at bare de 15 siste skuddene lader om. Har fyllt på magasinet maaange ganger, men det samme skjer hver gang :( patronen bommer liksom på kammeret. Om jeg bare lader med 15 skudd så funke alt perfekt

 

noen som vet hva dette skyldes.??

 

og JA, alt er kjøpt nytt. og JA, det er et steel lips magasin.

Link to comment
Share on other sites

hei!

Har kjøpt meg ny salong rifle, en Ruger 10/22. kjøpte også et 25 skudds BC magasin.

Jeg gledet meg som en unge å prøve den, dro på banen, fyllte opp magasinet med 25 skudds og begynnte å skyte..

Da sa det PANG OG KLIKK. Dette gjorde det med de 10 neste skuddene også. Etter en stund fant jeg ut at bare de 15 siste skuddene lader om. Har fyllt på magasinet maaange ganger, men det samme skjer hver gang :( patronen bommer liksom på kammeret. Om jeg bare lader med 15 skudd så funke alt perfekt

 

noen som vet hva dette skyldes.??

 

og JA, alt er kjøpt nytt. og JA, det er et steel lips magasin.

 

Regner med at du fikkmed 10 skudds magasin /er også?

Lad opp dem og se om du kan tømme dem uten noen klikk. For klarer du det så er det nok ikke våpenet, men BC magasinet.

Det gode rykte til BC 25 sk. mag. er fra før 1994. Mulig de var de beste da, men virker som kvaliteten sank etter 2004. Har hatt og brukt flere, men har kvittet meg med alle da jeg ikke fikk noen av dem til å gå tilfredsstillende.

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig 10/22 rifla som har for rufsete toleranser i hvor høyt magasinet kommer, og hvor tight det sitter i brønnen, når en tar med at våpnets sluttstykke ikke veier alverden, og at fjæra ikke kan være hardere. Så er det egentlig her problemene ligger.

 

Magasiner som ikke virker tilfredstillende i ditt våpen, kan godt fungere utmerket i et annet.

 

BC og andre magasiner av samme type får pga kapasiteten en ganske varierende fjærtrykk på tilbringeren.

Noen produsenter av High-cap magasiner har i senere tid begynt og lage magasiner med justerbar materampe, og hvor høyt opp magasinet går, for å løse problemet. Disse er det ikke så mange av i landet, og de er noe friskere priset en de mest vanlige. Disse magasinene kan også adskilles for puss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...