Jump to content

vaske herkila,type:kodiak


kurt

Recommended Posts

kjøpte jakke og bukse av denne typen. har brukt klærne,nokså mye nå-i forbindelse med mye trimming i skogsterreng. pga mye gjørme,regn og svette-har jo utstyret etterhvert fått et lite behov for en vask :) er det noe jeg bør unngå,ved vasking av slike klær? greit med maskinvask? vanlige vaskemidler? tøymykner? sentrifugering? tørketrommel,er noe jeg uansett ikke bruker ved tørking-så det er uaktuelt. takker for hjelp,da klærne henger klare :D

Link to comment
Share on other sites

Noen av de dyre spesialvaskemidlene har jo en impregnerende effekt da, og kjør

gjerne en runde med impregnering etterpå, men man velger da selv :) Ikke vask slike klær for sjelden,

for å spare plaggene. Det reduserer "puste"evnen.

Unngå tøymykner :!:

Link to comment
Share on other sites

Der er mulig nen av de har impregnerende effekt, men de jeg kjenner, Nikwax, så er vaskemiddel og impregnering hver for seg, men impregneringa er til å "vaske inn". Den rengjør dog ikke noe særlig. En kan godt bruke slik "vask inn-impregnering" etterpå, men det funker helt fint uten å ha brukt vaskemiddel fra samme leverandør først.

Selv har jeg gått over til sprayimpregnering da jeg ikke helt ser poenget med å impregnere innsida av plagget.

Kodiak er vel også lett foret, eller tar jeg feil nå, og jeg ser i hverfall ikke vitsen med å "mette" foret med impregnering.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare å spraye. På TX-direct, som jeg bruker skal en tørke av igjen det overflødige etter ei lita stund. Andre varianter har jeg ikke direkte kjennskap til.

 

NB! TX'en lukter huggorm :( Vet ikke om det gjør noe, men kanskje det er derfor jeg aldri får noe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...