Jump to content

bra og billig ammo?


espeviken

Recommended Posts

Det spørs lit på hva du skal jakte på, men gytorp silver tungsten skal vist hvære

billig og brukbar. Også den nye patronen fiochi tundra t9,5 til 15kr pr skudd ser

lovende ut. Dette bruker jeg på de forskjellige viltartene jeg jakter på: due/kråke: stål nr5, rype: vismut nr5 tidlig i

jakta og tungsten matrix senere i jakta, storrfugl/orrfugl: Tungsten matrix nr3. Rev/rådyr og gjess: winchester xtended

eller wingmaster hd.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har god erfaring med federal speed shock stål ammoen i BB hagel. Gåsa er som mange sier hardskutt og kun skudd på kortehold er å fortetrekke(motskudd over lokkegjess er best syns jeg) Og da holder stål i massevis. Bare skytteren treffer :wink:

 

Husker ikke prisen helt men tror det var 7kr stykket ved kjøp av 100stk eller flere. Hos Jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ville jeg ikke ha tat kjangsen på så kraftige stålpatroner i en gammel star,

foresten så ville jeg heller ikke ha brukt stål på gåsa. I en gammel star tror jeg

impact tungsten matrix i hagl nr3 vill passe bra, de hadde salg på de skudda i fjor på

xxl, husker ikke helt prisn men. Tungsten matrix er like tungt og mykt som bly.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...