Jump to content

Riflebag/skytematte fra Voodoo Tactical?


73alfa

Recommended Posts

Er det noen som har personlig erfaring med riflebagen (med skytematte) fra Voodoo Tactical, og kan si noe om kvaliteten på denne? Hvilken type glidelåser, sømmer, materialkvalitet etc?

Jeg er på utkikk etter en slik bag, og kriteriene er at det er kombinert riflebag og skytematte/underlag. Har også sett på Galati, men der er kun den lange modellen tilgjengelig hos forhandleren, og den blir rett og slett for stor.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta en titt her, se under Våpentilbehør/-deler >> Våpenkofferter. Har "klådd" en del på den og prøvd/sett den i bruk, virker som den er bra sydd og med gode glidelåser uten at jeg kan huske merker etc. Øvrige løsninger er godt gjennomtenkt og mange muligheter til å montere ekstra lommer ved behov. Har en på vei inn selv.

 

 

 

Disclaimer: Kan til tider være å finne på messer for Artemis AS, men er ikke sponset,ansatt,innleid eller på annet måte bundet og følgelig helt nøytral...

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er hos Artemis jeg har sett den, og klådde såvidt på den på messa. Men, jeg hadde håpet at noen hadde litt burkererfaring med den også. Spesiellt dette rundt materialkvalitet på spenner og glidelåser og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Dette er altså importør av Voodoo så alle vet det.

Vi har såvidt brukt den litt selv. Siden det ikke er så mange andre med brukererfaring så kan jeg jo fortelle hva vi har opplevet.

 

Det som bekymret oss var nettopp glidelåskvalitet. Den er ok, men ikke totalt infanterisikker. Man må ta det litt med ro når man lukker rundt hjørnene. Glidelåsen er av kunststoff og selvreparerende. Vi dro over to tagger og etter et 10tals forsiktige åpninger/lukkinger var problemet borte.

 

Matten er vanntett (nok til å ligge på vått vegg til vegg teppe på Rauhella i 4 timer. Det var antydning til lekkasje gjennom sømmene der hvor polstringen er utelatt for å tillate at bagen kan lukkes. Siden polstringen er såpass tykk, var ikke dette noe problem.

 

Det er viktig å ta våpenet ut etter bruk slik at man lar alt tørke. I og med man bretter flakene innover, vil fuktighet bli med inn mot våpnet.

 

Lykke til.

mvh

Christopher Soelberg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vel, nå er denne i hus, og jeg har såvidt fått prøvd den. Inntrykket av denne er foreløbig bra. :) Den er romslig og god å ligge på, og det er bra plass til våpenet i den. I tillegg han den væres som ryggsekk eller som koffert, og det er håndtak for å bruke den som dragbag. I tellegg er det noe stroppegreier som visstnok er for å feste stridssekk eller lignende utenpå. Alle bærestropper og slikt kan pakkes inn i lommer med borrelås for ikke å være i veien når de ikke benyttes.

Siden et bilde sier mer enn tusen ord, så legger jeg ut noen her:

 

CIMG2621.jpg

 

CIMG2622.jpg

 

CIMG2623.jpg

 

CIMG2624.jpg

 

CIMG2625.jpg

 

CIMG2626.jpg

 

CIMG2627.jpg

 

CIMG2628.jpg

 

CIMG2629.jpg

 

CIMG2630.jpg

 

CIMG2631.jpg

 

CIMG2632.jpg

 

CIMG2633.jpg

 

CIMG2634.jpg

 

CIMG2635.jpg

 

CIMG2636.jpg

 

CIMG2637.jpg

 

CIMG2638.jpg

 

CIMG2639.jpg

 

CIMG2640.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...