Jump to content

Kongsberg M 67 F2


Recommended Posts

Hei,

Jeg har arvet en Kongsberg M67 F2 i cal .308 av min bestefar.

 

Jeg fikk den i hendene i går og fikk plukket den fra hverandre og kan konstatere at den er i god stand. Jeg har derimot lyst å montere ny stokk og kikkert med montasje og bruke den på bane og kanskje til jaktfelt.

 

Det er nytt løp men i samme utførelse som orginalt. Stokken som står på er original.

 

Jeg lurer på om jeg kan kjøpe stokker og øvrige deler produsert for M98 osv?

 

tenker først å fremst på skjefter, kikkertmontasjer, og avtrekkere. Det er øverst på ønskelista.

 

Kan jeg ta av ringen som står fremst på låsekassa for å holde overtreet på den originale stokken?

 

Børsa har sidemontert kikkertmontasje, så denne skal byttes ut. Det er en utfresing bak på låskassa der jeg antar at det originale siktet var montert. Har mauser M98 samme utfresing?

 

Takker ellers for tips om noen skulle ha Jaktmatch eller DFS stokk til denne børsa. Eller linker til nye til salgs.

 

Andre deler er også av interesse:)

 

-Lars Erik-

Link to comment
Share on other sites

1. Du kan kjøpe vanlige M98 deler til rifla med untak av bakre kikkertklakk.

2. Låsekassa på en M67 er ei M98 kasse som er pusset opp.

3. Du kan fjerne ringen til overtreet.

4. Kassa er frest for diopter bak og hvis du skal sette kikkertmontasje oppe på kasse isteden for sidemontasje må du få lager en klakk slik at di får høyde som stemmer på bakre ring.

Kassa er her frest trekantet for diopterfeste.

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...