Jump to content

Tordenvær til ettertanke


Jeger'n

Recommended Posts

I dag braket det løs så mobilantenna bortpå toppen her kutta aktiviteten, lysene blinka og jeg frykta for nettverkets routere. Ut med alle kontakter, sånn for sikkerhets skyld. Hva nå???

 

Jo, da er det fram med bibelen og ned på sofaen for å lese noen ord i et vektig kapittel. Det ble Våpenjournalens Ladebok nr. 2 Kapittel 13 om Villkatter denne gang (igjen).

 

Et par sider inn i innledningen står det bl.a. å lese: "Men en ting er sikkert: Den som har satt seg fore å sysle litt med villkattpatroner bør ha enkelte oppslagsverker. Først og fremst må han ha ei bok som beskriver det aller meste av fabrikkpatroner, og som har alle kurante hylsemål tilgjengelig. Ei slik bok er Frank Barnes velkjente "Cartridges of the World", og en hjemmelader burde absolutt ikke være foruten. Villkatt-interesserte som kke har denne burde skjemmes, og se å få tak i den så fort som mulig."

Avskrift og sitat slutt.

 

I innledningens ånd kan jeg ikke annet enn å avslutte sitatet med: Amen!

 

Om de herrer, forfatterne, hadde blitt tatt på alvor, så hadde man sluppet mange underlige spørsmål og minst like mange mindre velfunderte svar. Jeg er ikke alltid like enig i at allting var så mye bedre før, men disse ordene er minst like gyldige nå, 20 år senere.

 

Ha en fortsatt hyggelig kveld, hilsen en som skal til ladebenken og lade Villkattpatroner :P

 

P.S. Moderator må gjerne flytte denne til "Off Topic" om du synes det passer bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...