Jump to content

bruktverdi på en Remington XP-100.


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er det noen som kan anslå hvor mye man må ut med for en pent brukt Remington XP-100 ?

 

De mest vanlige kalibra er:

221 Remington Fireball (1963 -1985)

223 Remington (1986-1994)

7mm BR Remington (1980-1985)

7mm-08 Remington (1993-1994)

35 Remington (1986-1994)

 

Variasjoner:

XP-100 (1963-1985)

XP-100 Varmint Special (1986-1992)

XP-100 Silhouette (1980-1994)

XP-100 Hunter (1993-1994)

XP-100 Custom (1986-1994)

Link to comment
Share on other sites

Ganske håpløst. Men om du sjekker amerikanske fora, vil du ofte se priser fra $ 750.00 og oppover. Mener jeg betalte kr. 5000,- for en for et par år siden og har sett den prisen krevd et par ganger. Det finnes en del av dem, men svært mange er bygget om til rifler. Ofte for BR. Til silhouett, som den er, mener jeg bare varianten i 7BR er alternativ, ellers kan alle bygges om til nye super kalibre. Om det handler om en, som er ombygget med bra avtrekk, løp, sikter og skjefte, vil prisen lett komme over kr. 10.000,-

Link to comment
Share on other sites

Ganske håpløst. Men om du sjekker amerikanske fora, vil du ofte se priser fra $ 750.00 og oppover. Mener jeg betalte kr. 5000,- for en for et par år siden og har sett den prisen krevd et par ganger. Det finnes en del av dem, men svært mange er bygget om til rifler. Ofte for BR. Til silhouett, som den er, mener jeg bare varianten i 7BR er alternativ, ellers kan alle bygges om til nye super kalibre. Om det handler om en, som er ombygget med bra avtrekk, løp, sikter og skjefte, vil prisen lett komme over kr. 10.000,-

 

10 tusen er mye synes jeg.

 

Hva er det sannsynlig at det er mulig å få tak i av andre brukte bolt-action pistoler da?

Kalibre som er av interesse er:

.17 Remington Fireball

.20 VarTarg

.204 Ruger

.221 Remington Fireball

.223 Remington

7-30 Waters

Link to comment
Share on other sites

Andre bolt pistoler? Det meste som har kommet til Norge, er benyttet til silhuett og har da vært XP 100. Det ble også bygget noen få silhuett pistoler på Sako Al og All låskassa, med hel bunn. Enkelte ombygninger var også på ombygde mauser kasser. Det var en Wichita å se, og mulig en Weatherby kom til landet. Alt dette er konkurranse våpen og få eksemplarer, noe som presser prisen. En ikke ombygget XP kan det nok hende du får for ca kr. 5000,-. Det som er konkurranse rigget må du sansynlig vesentlig høyere for. Om du f.eks skal ha en ny Jallonen i dag, må du regne med rundt kr. 20.000,-. Om du ikke skal ha til konkurranse, fyller du ikke vilkårene og ut fra kalibrene du synes å være ute etter, virker det ikke som du har konkurranse i tankene. 7-30 Waters, er vel den eneste som kan brukes av "dine" valg. 221 Fireball har du ikke nevnt, men den kan gå til Field, de andre småkalibrene vil du ikke kunne bruke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...