Jump to content

Bæresele til håndkikkert?


t-erwibe

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaringer med bæreseler til kikkert? Tenker da spesielt på Elgåsen sin type. http://www.wadsten.no/newsdet110.htm (får håpe linken funker)

Jeg har en bino caddy rund hals og skuldre, for å feste kikkerten i, den er foresten genial, men til enkelte typer jakt, sånn som sniking i steinura etter fjellrypa, og åling i terrenget, så synes jeg kikkerten blir utsatt for alt for mye juling :( ( zeiss victory rf 10x45) lurer også på om noen har brukt denne selen i tillegg til sekk på ryggen? Kan se for meg at magebeltet kansje kommer i konflikt med kikkertveska.

På forhånd takk, i tilfelle noen gidder å svare på dette :)

mvh Tor Erik

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Jeg var inne og så på den linken din, men den blir egentlig i utgangspunktet lik den jeg har, stor fare for at kikkerten får skrammer når den ligger innti brystet mens jeg åler, eller legger meg ned med rifle og 2fot, var litt derfor jeg syntes den elgåsen så ganske fin ut, men den er jo noe klumpete å se til .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har butler creek sin bæresele til min kikkert. Denne er jeg veldig fornøyd med. Et lite tips dersom du går for denne og krokene på selen ikke passer i festebøylene på kikkerten så benytt deg av en stor splitring (beregnet for fiske) eventuelt en liten nøkkelring. Denne festes på kikkertens festebøyler for så å feste bæreselens kroker i ringen.

 

Det følger med noen trådløkker til dette formålet, men jeg likte ringene mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...