Jump to content

Picatinney til Carl Gustaf/ Zoli-Lar det seg skaffe ?


jarnth

Recommended Posts

Hei.

Har ett ønske om å skaffe 20 MOA Picatinney skinne til min CG1900. Helst med litt forlengelse fremover fremste montasjefeste. (Har en sånn fra EGW til min Remington 700 LTR, og er veldig fornøyd med konfigurasjonsmuligheten det gir for Weaver type ringer)

Mener å ha sett det på en eller anne nettbutikk, men erindrer ikke hvor. Kan være jeg tar feil.

Har en rifle i kaliber .308 Win, og vil ved anledning prøve den på lengre avstander når sjansen byr seg.

Det er gjerne ikke nødvendig med 20 MOA skinne til en rifle i det tilsynelatende mindre egnede kaliber til langhold ut mot kilometeren, men ønsker å ha mulighet når en først tenker å bytte base.

Ser i hvertfall muligheter til flere valg angående ringer i 1" og 30mm og at eventuelt kikkerter med færre knepp også blir en mulighet å kunne prøve seg med.

Der er vel muligheter å kamre om riflen til et mer potensielt langholdkaliber på samme låskassen og en skulle bli hekta på den type skytesport (Kanskje best å la være. Høres veldig forlokkende ut i alle fall 8) )

 

Er det noen som har 20 MOA skinne på sin CG / Zoli/ Husqvarna rifle, og kan veilede meg litt til riktige kontakter?

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

 

Beste hilsen

Johan-Arnt

Link to comment
Share on other sites

Du kan bestille denne skinnen fra Ken Farrel:

 

http://www.kenfarrell.com/MAU-96-1-20.html

 

Så får Du en børsemaker til å til passe den in. Det må maskinarbeide å borring te.

 

Eller så får Du noen til å lag en skinne etter Din rifles mål. Etter hva jag hørt (og erfart) er det høydeforskjell fremre - bakre klakk og avstand mellom andre og tredje hull.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...