Jump to content

NKK-utstilling Trondheim 3.-4. juli


Ranger

Recommended Posts

Hei, forstår det sånn at mange kammerfolk vil dukke opp på NKKs hundeutstilling i Trondheim 3. og 4. juli. Litt info om dag og dommere og påmeldingsfrister og sånt finnes på denne siden.

 

Utstillinga skal foregå på Leangen Travbane og foregår altså over to dager, lørdag og søndag. For de med drivende hunder i gruppe 6/4 er utstillinga søndag, det samme med spisshunder/elgbikkjer og sånt. Fuglehunder er vel lørdag. Detaljene finnes i den linken med dommerlister.

 

Jeg har ikke meldt på enda, men kommer antakelig til å gjøre det. Er det flere tilreisende som kunne tenke seg å samles i en nærværende camping med hytter og teltmuligheter og sånt, og har et lite kammerbikkjetreff den helga i forbindelse med utstillinga? Hadde jo vært artig? :D

 

Hvis noen vet av en camping som er grei i området så bring det gjerne fram her.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Får feilmelding når jeg prøver å åpne programmet for utstillinga på NKK sine sider, men forstår det sånn at det er 16 petiter til start. Som hannhundeier er man naturligvis nysgjerrig på hvor mange hannhunder som kommer, blir spennende å se. ;) Vet av to hannhunder foruten Ares, Casper til Ilatad og Doffen fra Verdal. Både Ares og Doffen er NUCH fra før, hvilket vil si at de ikke stjeler noe cert, så jeg krysser fingrene for Casper! :-D Men det blir sikkert noen hanner til.

 

Har ikke trent noenting med Ares siden siste utstilling for en måned siden, det er jo litt dumt, men han kjenner jo arbeidsoppgavene når han kommer på utstilling. Får ta et par runder med han nå den siste uka kanskje...

Link to comment
Share on other sites

He he, lar det stå til, skjønner jeg! ;)

Ares sitt startnr er 2115, starter som nr 12 av 16 petiter. Er vanlig at championene kommer sist. Men hannhundene stiller jo før tispene, kan det gå an at det er max fire tisper... Sjelden at det er (så mange) flere hanner enn tisper!

 

Edit: Er selvfølgelig nr 12 i ring 6 av alle, dvs med fire bikkjer til start før petitene starter så er det max 8 tisper, altså ca halvt om halvt av hanner og tisper.

Link to comment
Share on other sites

legger endringer fra nkk ut her:

DOMMERENDRING SØNDAG NKK Trondheim 04.07.2010 Fra Wislawska Misterka-Kluska til Christian Stefanescu Bassset Bleu De Gascogne,Basset Fauve De Bretagne, Petit Basset Griffon Vendeen skal flyttes fra ring 6, opprinnelig kl.09.00 til ring 8 kl.12.00

 

dvs at Thyra har fått ny dommer ny ring og nytt klokkeslett kl 1200

Link to comment
Share on other sites

Den dommeren har jo vært klar lenge, iallfall et par måneder, men skifte av ring og tidspunkt var nytt. Har du fått mail om dette?

Bare å belage seg på endeløse forsinkelser igjen da, jeg som var happy med å være nr 12 i ringen og få bikkja bedømt i rute...

Link to comment
Share on other sites

Den dommeren har jo vært klar lenge, iallfall et par måneder, men skifte av ring og tidspunkt var nytt.

 

Jeg tror det dreier seg om en skrivefeil fra NKK's sin side, og at de mener at ny dommer er Wislawska Misterka-Kluska. Det er i alle fall det som står på det oppdaterte programmet på nkk.no, og dette dommernavnet er etter hva jeg forstår nytt.

Link to comment
Share on other sites

Gratulere alle som gjorde det bra, var mye kjentfolk og mange presterte bra :)

av petitene var det casper og søstra, roxy som stakk av med certene.

Da har vi "bare" to små cert igjen, også må han vel bli 2år før han kan få nuch?

 

Ønsker å takke Skautussa og Roy. Vi fikk gode tips og instruksjoner om hvordan man skal få hunden til å gå pent, samt stå pent

Link to comment
Share on other sites

Minst ett av certene må vinnes etter fylte 24 mnd. Og så må du ha minst en 2. premie på drevprøve. Casper er gammel nok til drevprøver (minst 9 mnd), så hvis du klarer det i løpet av høsten så blir han NUCH på første utstilling han vinner cert etter fylte to år. :) Grattis til alle som gjorde det bra, Ares gjorde seg bare fortjent til sitt nye indianske navn, Little Two Balls! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke alle som har et indianernavn Ranger, og så lenge du ikke lærer Ares engelsk bærer han vel navnet med stolthet!

Du skulle tatt kontakt med Flakking og Petrus (Neolf?) å fått den ekvipasjen med på utstilling. Han ville vraltet hjem med navnet "Twin SaccoSack" :mrgreen:

 

Så til misjonen med mitt innlegg: Hvor finner jeg resultater fra utstillingen? Rase for rase. NKK lister bare opp gruppevinnerne.

Link to comment
Share on other sites

t/t Trondheim er langt........

Men turen var verdt det. Fikk endelig hilst(hastig) på Kammerfolk jeg kun har hatt kontakt med via forumet eller chat'n, det var kjempe hyggelig :)

 

Som vanlig er det altid travelt på en utstilling....masse mensker å snakke med og bikkjer som skal stilles....osv osv.

Mye endringer på Dina's rase....trudde jeg sku bli gal :roll: Ny dommer, Ny ring og Ny tid. og da gikk det som jeg frykta at det ting ville krasje.

Jeg skulle stille mine og jeg debuterte i Chihuahua ringen denne helgen, Roy skulle også stille Chi'er og Eurasier i tillegg til en av mine.

 

Når jeg var ferdig med chi-ringen løp jeg som en strikkball for å sjekke tidskjemaet i ringene til Dina og Eto, og jeg ble bare mer og mer på at dette ville blir kluss. Roy skulle egentlig ha gått med Eto i helga, men når hun skulle inn var han opptatt i Chi-ringen, samtidig som Eto skulle inn skulle Dina inn også.... :? Ringsekretæren ble innformert og vi skulle bare komme når vi var klare......

 

Hjælpes snakk om å være stressa på sidelinja da.... :shock:

Så skulle Eto inn, snakk om å skru av en bryter, stresset ble borte så fort jeg entret ringen og kunne konsentrer meg om å stille bikkje..... :wink: og jaggu fikk hun CERT og ble BIR (hun kunne fått CASIB, men stillte i jr. klasse).

 

Da var det ut.....bytte bikkje....og så stille Dina......

Jaggu viste Dina seg fra sin beste side...og jeg "sjulte" de hun ofte får trekk på. Og hun ble belønnet med CERT, CACIB og BIR.

Nå har Dina fått: 6 CERT hvor av 5 stk. er STOR CERT og 4 CASIB

 

For andre gang var begge mine blå representert i grupperingen på en NKK utstilling.

At vi ikke ble plassert gjør ikke så mye, det viktigste var å få vist oss, vist at sånne bikkjer finnes....og at de som faktisk er i landet er av "exelent" kvalitet!!

 

Takk Hårråjegeren for at du var hundepasser for meg ringside :wink:

 

Og Ilatad m/frue 1000-takk for gjestfriheten og muligheten for at vi fikk overnatte hos dere :D

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke alle som har et indianernavn Ranger, og så lenge du ikke lærer Ares engelsk bærer han vel navnet med stolthet!

Du skulle tatt kontakt med Flakking og Petrus (Neolf?) å fått den ekvipasjen med på utstilling. Han ville vraltet hjem med navnet "Twin SaccoSack" :mrgreen:

 

Så til misjonen med mitt innlegg: Hvor finner jeg resultater fra utstillingen? Rase for rase. NKK lister bare opp gruppevinnerne.

He he, Ares er lykkelig uvitende og like glad! :-D

 

Ja jeg håper jo at Petrus blir stilt, han bør jo få ut jaktchampionatet etterhvert, iallfall. :)

 

For å finne resultater må du vel inn på de enkelte hunder på raseklubbenes nettsider, noe som kan ta lang tid, er dårlig med resultatlister forøvrig ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...