Jump to content

Rimelig damehagle til fersk jeger


ko-stens

Recommended Posts

Hei. Kjenner ei som skal begynne å jakte. Hun er ikke digre betan, så hun må ha en dame-/juniorhagle. Prisen må ikke overstige 6 lapper. Hun vil ha ny hagle. Ikke lett kanskje, men er det noen som har tips?

 

Hun er usikker på om hun vil ha kaliber 12 eller 20

 

Sett i gang, rams opp noen! Gjerne link til butikk og, i Norge. :)

 

Ps, jo jeg har søkt, men har ikke funnet noe som passer helt. Link gjerne til tråd!

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg er selv ei dame men ikke mini str i kroppen ( høy)

Jeg ble anbefalt star baikal som første gangs hagle.

Kjøpte meg en sånn og liker den veldig godt.

Det er en over og under 12/76. rekylen er ikke kraftig og hagla er lett.

Har skutt med beretta silver pidgeon og den var mye kraftigere rekyl på pluss at den ikke var noe god å skyte med syns jeg.

Stokken på hagla kan hun jo bare få tillpasset hos en våpensmed.

Får kjøpt hagla på xxl.

 

Lykke til.

 

Ps: finn en våpenforhandler som lar deg prøve hagla på en skytebane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
vis ho vil ha halvauto ville jeg valg baikal mp 153 enten i 12/89 eller 12/76.

eller hvis ho vil ha s/s hawk i kal 20/76

eller hvis ho vil ha o/u star baikal i 12/76

Siden du anbefaler disse regner jeg med at du har brukt de i noen år og har personlig erfaring med de?

Link to comment
Share on other sites

hawk å star baikal har jeg en del erfaring med ja. ikke på jakt men på bane!

baikal mp 153 har jeg ikke så god erfaring. har prøvd den og den var god å skyte med.

i og med det at jeg anbefaler mp 153 er forde jeg har hørt mye godt om den og har selv prøvd den tror jeg skøt ca 200 skudd med den. ps prøvde den hos en venn av meg!

har litt erfaring med hawk hagla på jakt. var med far min å jakte fugl i høst fungerte hver gang. men jeg ble litt blå i skuldra etter noen skudd på banen med den. det fine med hawk hagla er at ho er lett

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå er den ikke ny da - og dermed kanskje ikke interessant, men Stenvaag i Asker har en Beretta S55 i kal 20 til rundt 3000,- som ser veldig fin ut. Tror det skal godt gjøres å finne mer våpen for de pengene.

 

Bruktliste

Bilde

 

Takker! Skal jammen hinte om den siden der. Var jo flere fine der, blant annet en Sabatti, og det er jo heller ikke noe skit. Zolihagla så også bra ut. Berettaen fikk jeg lyst på sjøl....

 

Baikal har hun fått en haug råd med fra flere, så den er heller ikke glemt. Til og med jeg, som ikke akkurat er "Baikaleser", har nevnt på det.

Link to comment
Share on other sites

vis ho vil ha halvauto ville jeg valg baikal mp 153 enten i 12/89 eller 12/76.

eller hvis ho vil ha s/s hawk i kal 20/76

eller hvis ho vil ha o/u star baikal i 12/76

 

Tja Hawk halger er slik bob bob du får de som virker og du får våpen med bare tull, noe som er veldig dumt å ikke kunne bruke våpenet sitt under jakta osv.

 

Baikal O/U hagler er velkjente driftsikre saker som er tunge og stygge ting og en trenger vel ikke si noe mere om de. Er litt likere i kaliber 20 da.

 

MP-153 fra Baikal. Supert våpen som jeg har brukt mye og skal bruke mere til sommern/høsten. Men de er lange noe som ikke er idielt for kortvokste og spinkle personer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...