Jump to content

Skattkiste dukket opp i dag


dreagle

Recommended Posts

Fikk et halvt bagasjerom fullt med diverse våpenrelatert i dag. Div gamle kruttpakker, ammoesker, munningshetter til Krag osv..

Det er også et par bæreposer hylser i 6,5 med bunnmerkinger som spenner over det meste fra ca 1912 til tidlig 50-tall. De fleste i god stand, noen irret og fæle.

Noen her som kan være interessert i greiene? Først og fremst hylsene er av mindre interesse for meg, og høyeste pris jeg setter på dem er ei flaske brunt av valgfri smak. Om det ikke er noe å ha går de gratis.

Det andre stoffet kommer jeg tilbake til med bilder etterhvert for å få en pekepinn om verdi/sjeldenhet.

Litt nysgjerrig på svartkruttpakkene med Nitedals krudtværk, geværkrudt FF, samt tilsvarende fra Hønefoss krudtværk.

Diverse messinghylser i kal 12 var det også, samt svartkruttpatroner fra Nitedal og RWS. Poser med hagl var der, og tennhetter i orginaleske fra 40-tallet. Skålvekt for krutt, noe D-kuler i tambak og div halvrusten Garandammo i originalklips. Strøkne belter til sistnevnte var det også en del av.

Kommer mer etterhvert som jeg får sortert.

Det er lov å ytre ønsker om det er hull i samlinga til enkelte.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...