Jump to content

Federal 12s4


Kobble

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen som kanskje har noen federal 12s4 wads liggende som de evt ikke bruker som jeg kan få kjøpe? Har bestillt en god del fra Ballistic products som er sendt, men wadsene er i back-order. De visste heller ikke når de kom inn igjen.

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Mener du hjemmelading.no? trodde ikke han hadde wads? Eller misforstod jeg spm?

 

Har nok dessverre bruk for 12s4, men takk for tilbudet. Skla lage no 1 1\4 oz skogsfugl-patroner.

 

Prisen vil bli høy nu, siden jeg glemte og krysse av for at pakken ikke skulle sendes før alt var på lager :wink: Men eller så ligger 250 stk på ca 45 kr uten mva. Nå har jeg 1000 wads i bestilling, så der vil prisen bli ca 170,-(slipper da mva siden under 200) frakta vil komme på omtrent 250 via jetcarrier og kanskje en 8$ fra ballistic products til Jetcarrier i New Jersey. Så stk.prisen blir omtrent 0,47 kr. regnestykket hadde blitt noe anderledes hvis hadde bestillt mere og splitta frakten på alt.

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Mener du hjemmelading.no? trodde ikke han hadde wads? Eller misforstod jeg spm?

 

MVH

K

 

Hjemmelading.no tar bestillinger på wads. 12S4 vet jeg andre har kjøpt av ham, jeg har kjøpt både 12S3 og Claybuster klonen.

 

Du får wads fra hagleladaren for 25 øre stk. Han har mest Gualandi, men det er ikke noe ulempe. Gode forladninger.

 

Han er tom og stiller seg tvilende til om han skal ta inn mer. Dessuten sliter du dersom du vil ha lade data.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

 

Du får wads fra hagleladaren for 25 øre stk. Han har mest Gualandi, men det er ikke noe ulempe. Gode forladninger.

 

Han er tom og stiller seg tvilende til om han skal ta inn mer. Dessuten sliter du dersom du vil ha lade data.

 

-L-

 

Er ikke lenge siden jeg var med på en større samlebestilling via han, men vett han har trappet ned. Tror det går mere på kvantum, bestiller du en kasse eller mere ordner det seg nok :-)

 

Ladadata med gualandi (og vitavouri) er ikke noe problem. Gualandi har selv en masse ladedata på hjemmesiden sin, og det finnes også en rekke andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

 

Ladadata med gualandi (og vitavouri) er ikke noe problem. Gualandi har selv en masse ladedata på hjemmesiden sin, og det finnes også en rekke andre plasser.

 

Ladedataene på Guasidene er vel tilnærmet ubrukelige? Medmindre du har tilgang til krutt som REX, SIDNA, KEM og GRAFICI

 

Dette er data med Kemira fra guasiden, jeg antar det er Vithavouri. Klarer du å tolke noe annet enn hvilken wad det er snakk om så del det gjerne med meg.

 

 

CAL. INNESCO POLVERE IN GR. PER CHIUSURA BORRA IN PLASTICA PIOMBO GRAMMI

STELLARE DISCHETTO CARTONCINO

12 FORTE 1,55 1,60 1,65 SUPER G 31/32

12 FORTE 1,60 1,65 1,70 SUPER G 32/33

12 MEDIO 1,70 1,75 1,80 SUPER G 34/35

16 MEDIO 1,40 -- 1,50 SUPER G 27/28

20 MEDIO 1,15 -- 1,25 SUPER G 24/25

24 MEDIO -- -- 0,90 MINI-BIOR MINI-CONT. 19/20

28 MEDIO -- -- 0,85 MINI-BIOR MINI-CONT. 17/18

32 MEDIO -- -- 0,70 MINI-BIOR MINI-CONT. 13/14

36 MEDIO -- -- 0,50 MINI-BIOR MINI-CONT. 9/10

12 FORTE POLVERE GR. 1,80 PALLA "GUALBO"

28 MEDIO POLVERE GR. 1,00 PALLA SFERICA SOTTOCALIBRATA CON SUPPORTO

36 MEDIO POLVERE GR. 0,60 PALLA SFERICA SOTTOCALIBRATA CON SUPPORTO

 

 

Hvilke andre sider kjenner du til? Mener å ha sett noen få Gua data på Hodgdon sine sider men det er alt jeg har funnet.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar begge to. Blir til at sender på en mail\ringer til Hjemmelading.no på mandag. Har bestillt en del Longshot der i utgangspunktet og da vil jeg ha wads jeg finner ladedata til. Lite gualandi med det som jeg har sett i hvertfall.

 

Kan og bruke WAA12F114, og da har visst Claybuster laga en klon.

 

Lipitor; hvor lang levering, hvilken pris har det vært hos hjemmelading når du har bestillt?

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Ladedataene på Guasidene er vel tilnærmet ubrukelige? Medmindre du har tilgang til krutt som REX, SIDNA, KEM og GRAFICI

 

Dette er data med Kemira fra guasiden, jeg antar det er Vithavouri. Klarer du å tolke noe annet enn hvilken wad det er snakk om så del det gjerne med meg.

 

 

CAL. INNESCO POLVERE IN GR. PER CHIUSURA BORRA IN PLASTICA PIOMBO GRAMMI

STELLARE DISCHETTO CARTONCINO

12 FORTE 1,55 1,60 1,65 SUPER G 31/32

12 FORTE 1,60 1,65 1,70 SUPER G 32/33

12 MEDIO 1,70 1,75 1,80 SUPER G 34/35

16 MEDIO 1,40 -- 1,50 SUPER G 27/28

20 MEDIO 1,15 -- 1,25 SUPER G 24/25

24 MEDIO -- -- 0,90 MINI-BIOR MINI-CONT. 19/20

28 MEDIO -- -- 0,85 MINI-BIOR MINI-CONT. 17/18

32 MEDIO -- -- 0,70 MINI-BIOR MINI-CONT. 13/14

36 MEDIO -- -- 0,50 MINI-BIOR MINI-CONT. 9/10

12 FORTE POLVERE GR. 1,80 PALLA "GUALBO"

28 MEDIO POLVERE GR. 1,00 PALLA SFERICA SOTTOCALIBRATA CON SUPPORTO

36 MEDIO POLVERE GR. 0,60 PALLA SFERICA SOTTOCALIBRATA CON SUPPORTO

 

 

Hvilke andre sider kjenner du til? Mener å ha sett noen få Gua data på Hodgdon sine sider men det er alt jeg har funnet.

 

 

-L-

 

Kemira er Vithavouri ja, som det står i parantes..

Første kolonnen er kal, så er det om det er en "mild" eller "kraftig" ladning, så er det min-, med-, makskrutt mengde i gram, så er det wads og siste kolonnen er haglladningen i gram.

 

Sider som har ladedata med Vithavouri og gualandi; http://www.unlimitedammo.fi/, http://www.patrontest.dk/, http://forum.robsoft.nu/, http://www.shotgunworld.com/.

Hagleladaren har også et hefte med ladedata i.

Link to comment
Share on other sites

Kemira er Vithavouri ja, som det står i parantes..

Første kolonnen er kal, så er det om det er en "mild" eller "kraftig" ladning, så er det min-, med-, makskrutt mengde i gram, så er det wads og siste kolonnen er haglladningen i gram.

 

 

Står ingen referanse til hvilken hylse eller tennhette som er brukt. Er det da noe annet enn verdiløst?

 

Patrontest.dk referer kun til tube serien noe Hagleladeren aldri har importert. PT.dk har desidert mest data for Helarco som tross alt er dansk produserte. Videre skal det sies at dataene på patrontest ofte er oppgitt uten trykkreferanse, og de som har en referanse til trykk har ingen referanse til hvordan trykket har blitt målt eller av hvem.

 

Robsoft kjenner jeg ikke til.

 

Poenget mitt er uansett at det er lite data med Gualandi sammenlignet med andre wader.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Hylser sorterer jeg hovedsaklig i to kategorier, rettveggede (europeiske) og kone (amerikanske). 209 tennhetter varierer ikke så mye så lenge en ikke ligger i ytterpunktene, og ikke blander inn magnumhetter. Hvis en ikke ligger å vipper på maks kan en fint bytte mellom ulike rettveggede hylser og 209 tennhetter. Så å si at ladedata ikke er tilgjengelig eller verdiløse er tull.

 

Det er en mengde variabler som ikke er oppgitt som vil påvirke trykket, med hvor bra/dyp bretten er som kanskje den største. Dermed vil hverken du eller jeg få samme trykk som oppgitt i en ladetabell. For å unngå å havne på for høyt trykk er det i de fleste (alle) ladadata lagt inn en sikkerhetsmargin til maks.

 

Skal en lade god ammunisjon (rifle og hagle) kommer en ikke unna å tenke litt selv og bruke erfaring. Da kan en også prøve ut forskjellige ting på rett side av rød strekken, og det er da det virkelig begynner å bli interessant.

 

Dette er uansett off-topic. Lykke til med ladingen uansett om forladningen kommer fra Federal eller Gualandi :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...