Jump to content

Lurer på å kjøpe meg en s&w 460


Chevy Sjefen

Recommended Posts

Revolveren kan brukes i Magnumfelt 2, og det har du ikke våpen til. Det burde derfor være fullt mulig å få tillatelse på et slikt våpen. Har faktisk samme tanker selv, for det er jo utrolig morro med noe som sparker litt mer av og til :lol:8)

 

Husk at porting ikke er lovlig i feltskyting, men de revolverne kommer vel med utbyttbar porting på løpet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ventet ca 6 måneder på en slik, Winge har problemer med å få fra USA(gjelder alle modeller, ikke bare 460) Jeg tror at du relativt raskt blir hjemmelader, .460 koster 720,- pr 20 stk, slik at en runde i felt med magnum 2 kommer på 1900,- med deltakeravgiften, dersom du ikke skal øve da....

 

For den prisen får du både kuler, hylser, krutt, tennhetter og die-sett!

Link to comment
Share on other sites

problemet med 460-en er at smith har sluttet å produsere den fronten uten porting. det er fullt mulig å skyte uten frontstykke når du evt skal skyte feltskyting, og det er fullt mulig å lage /få lagd et frontstykke uten porting til bruk i konkurranse. fikk laga en selv, men så kom jeg over en original en i en butikk. det er ikke noe hinder for å få søknad i og med at det er fullt mulig å skyte uten porten.

 

har ikke sjekket disse opplysningene i det siste men da jeg kjøte 460 for halvannet år siden var det ikke mulig å oppdrive uportet frontstykke.

 

normal_muzzle_break.JPG

 

Det frontstykket som står på revolveren fikk jeg laga selv.

Link to comment
Share on other sites

Sendte forespørsel til winge om en 460. Ifølge nettsiden skulle man få svar i løpet av noen dager. Tror det tok ca 2 måneder. Da kunne de ikke si no sikkert om leveringstid, men opplyste at jeg var satt på ei liste. Synes det tok såpass tid at jeg ikke gadd og svare at jeg allerede en måned før hadde kjøpt hos Pedersen vaapenlager. Kosta litt mer, men det nytter ikke å ha god pris hvis man ikke kan levere.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar folkens :)

 

Sikler på noe som sparker litt, og isteden for og gå på 44 mag eller en 454casul så er det vel bare å kjøre på meg 460 mag med en gang ;)

 

35 kr skuddet, da snakker vi, hehe :D

Men man får vel fabrikk casul til en 10'er, og 45lc kansje til en 5'er? Eller?

Link to comment
Share on other sites

å skyte 45lc i 460en er som å lade fjertladninger i 38 i en 357mag... men når man døtter i ei 500 grains blyklatt og lader denne til 44mag-fart, da skjer det noe når du trøkker av... du kan si at han nappe i fortøyningene hehe. hadde ei niese som prøvde litt reduserte ladninger .. hadde lada ned til 454cassull -hastighet, men ho var strålende fornøyd.

 

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... at=0&pos=0

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ventet ca 6 måneder på en slik, Winge har problemer med å få fra USA(gjelder alle modeller, ikke bare 460) Jeg tror at du relativt raskt blir hjemmelader, .460 koster 720,- pr 20 stk, slik at en runde i felt med magnum 2 kommer på 1900,- med deltakeravgiften, dersom du ikke skal øve da....

 

For den prisen får du både kuler, hylser, krutt, tennhetter og die-sett!

 

Jeg venter også.. :( Får forskjellig svar hver gang jeg ringer å spør hvor den blir av. Hadde vi hatt en så useriøs levrandør på jobben hadde jeg vert arbeidsløs nå.. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Har en slik selv, hatt den i et par mnd, og er meget fornøyd med den. Lader 460 ladninger selv, å det funker veldig greit:-) 250 grains 45 LC kuler er omtrendt som å skyte med luftpistol etter du har fyrt av et par 300 grains magnum kuler med en hastighet på ca 1700 fps uten rekyldemper:-)

 

her er en liten filmsnutt som viser litt forskjell på rekyldemper:

http://www.youtube.com/watch?v=EqKwG2lUVzY

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...