Jump to content

sightron 10-50-60


pettern

Recommended Posts

Nå ble det så jeg bytta ut 8-32-56 n min til fordel for en 10-50-60 også den med dot, ble litt skjelven i fingra når jeg bare tok den ut av asken her for og se hvordan det var med 40-50X i stede for 32X på topp. Kan jo si det slik at ekornet var godt synlig på 32X før men på 50X så så det ut som en kjæmpe forspist hest i kikkerten. Men en så fort at en hadde puls og. Fikk da montert og sikta det inn på skiva her. På 50X i benken med og sette børsa i skuldra og legge handa med skytter hansken under så var det ikke problem og se skudda i skiva kan en si.

klikktabellen stemte og bare en ganga med 2 fra den gamle, satt og skaut på hjorteskiva på 212m er nok en del tilvenning når en skyter på så stor forstørring, men det gikk da skaplig bra.

en kan sikkert lure på om en trenger så mye forstørring selv til jaktfelt men det går jo og skru ned så det er ingen problem. grei kikkert som er ganske klar opp til 50X egentlig med veldig bra øyeavstand og heller ikke sær om en flytter litt til og fra,men ikke så mye på siden der må du helst ha ei kjinnstøtte. blir spennende og se om en klarer og utnytte noe mer en 32X på stevner da. blir da konge og teste ammo med detti.

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg de super-høye Leupoldringene jeg også så nå skal jeg forsøke å få montert på min over påske. Måtte jo prøve denne jeg også. Liker det jeg ser foreløpig............Høye Leupoldringer ble for lavt så lenge jeg skulle ha mirage-skinna mellom løp og kikkert. I fysisk størrelse så er ikke denne kikkerten stort større enn 8-32'n. Den er betraktelig mindre og lettere enn de modellene av Nightforce som det er naturlig å sammenligne denne med. Jeg er meget positivt overrasket over den store øyeavstanden. Den er heller ikke så følsom på hodets plassering som jeg hadde fryktet på selv 50x.

Link to comment
Share on other sites

har ikke rukket og testa den i dårlig vær enda, men slik som påskeværet er spådd så er muligheten der i morgen tenker jeg.Klar på 50X så vil jeg tru den blir blir noe gråere i mot skumring,det gjør vel alle kikkerter uansett pris. da er det fint med denat du kan skru ned på forstørrelsen,her er det 30mm rør og 60mm linse i front.paralakse hjulet er og større på denne en på 8-32 n min ser jeg. er jo helt klart et stort pluss det med at den ikke er sær på det om du flytter litt på hue.ta en gammel 6-24 bushnell flytter du 2mm på øyet så er du medlem i blindeforbundet. da kan en si at det har skjedd noe på utvikling kan en si. så eneste jeg mangler er lysblender,det kommer vel senere skjønte jeg på jaktfall. uansett så virke kikkerten veldig lovene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...