Jump to content

tur til rogen naturreservat og femundsmarka


Sauer3006

Recommended Posts

til sommeren skal jeg og 2 kamerater på en 14 dagers kanotur, i rogen naturreservat videre til femundsmarka med utgangspunkt fra kæringsjøn. det jeg lurer på er om det er noen som har ett kart over hvilke vann man kan fiske i, på den svenske sida. hadde vært greit å ha til å planlegge ruta. har tenkt å bruke litt tid i rogen naturreservat. har finne ut noen vann en kan fiske i, og hvor man kjøper fiskekort, men hadde vært lettere med ett kart. og om noen har noen bra fisketips mottas de med takk. er første gang vi skal innover dit. gleder oss iallefall veldig

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har gjort den samme turen med utgangspunkt Kæringsjøen og leid kanoer av med Per-Roger Wiberg. Har desverre ikke noe kart, men mener å huske at de fleste vannene nord Rogen kan fiskes og at det stort sett er røye og gjedde der. Hvis du kontakter Per-Roger Wiberg på telefon : 010-2114864 - karingsjon@telia.com så kan han sikkert hjelpe, han er oppsynsmann der og leier også ut kanoer (som du kanskje allerede vet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at det finnes noen sære fiskeregler for noen av de svenske vannene.

Det er beskrevet endel kanoruter også, men de har alle til felles at det virker som om den som har skrevet noen som bare har gjort turen på kartet.

Jeg har vært i femundmarka, men aldri ned den delen av Røa som går mellpm Rogen og Øvre roasten, den har jeg tenkt å utforske til sommeren.

Må man bære på strekket eller er det bare å sette utfor? Det er litt høydeforskjell mellom vannene så jeg må nok rekognosere i alle fall.

Det finnes masse bra kart for området i 1:50 000, både norske og svenske, turistforeningen har alle.

Google earth er bra på svenskesiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at det finnes noen sære fiskeregler for noen av de svenske vannene.

Det er beskrevet endel kanoruter også, men de har alle til felles at det virker som om den som har skrevet noen som bare har gjort turen på kartet.

Jeg har vært i femundmarka, men aldri ned den delen av Røa som går mellpm Rogen og Øvre roasten, den har jeg tenkt å utforske til sommeren.

Må man bære på strekket eller er det bare å sette utfor? Det er litt høydeforskjell mellom vannene så jeg må nok rekognosere i alle fall.

Det finnes masse bra kart for området i 1:50 000, både norske og svenske, turistforeningen har alle.

Google earth er bra på svenskesiden.

De kanorutene som vi fikk ved Kærinsjøen virket å være fornuftige. Flere steder er det jo (kanskje litt vel mye) tilrettelagt for kanotransport også med nedkuttet skog og enkelte steder rajer som kanoen kan gli på ved sleping.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...