Jump to content

Carl Gustaf 4000 - Sauer 200


Langlo

Recommended Posts

Hei! Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt CG 4000 til 7500,- Er dette en ok pris? Er den mer eller mindre identisk med sauer 200?

 

Ellers - er dette en mekanisme jeg bare kan droppe opp i et skjefte til en sauer 200 str ? Noen spesielt med dette våpenet dere vil mennne meg på for jeg evt skaffer meg et slikt ?

 

Mitt inntrykk er at stokkens fasing var veldig tiltalende. Kolben lå hpyere enn på sauer 202, det liker jeg - og hadde et veldig fyldig og godt forskjefte.

 

Spent på hva dere sier.

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

CG4000 er samme rifla som Sauer 200,forgjengeren til Sauer 202. Den har ikke noe med 200STR å gjøre.

Du kan bruke samme piper i CG 4000 som sauer 202 / 200 (også STR), du kan bruke samme magasin som Sauer 202, du må ha montasje som passer Sauer 200 / 90. Av stokker er det bare Tyristubben som lager match / jaktfelt stokk til denne kassa.

CG 4000 / Sauer 200 er kraftigre i låskassa enn en 202.

 

Når det gjelder prisen på 7500kr for denne rifla hadde ikke jeg tenkt meg om så mange gangene ihvertfall. Jeg har selv en slik rifle, og den fungerer utmerket. Eneste er at den er litt kraftigre og tyngre enn en 202.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvilket spekter av kaliber kan jeg bruke i denne uten å endre på noe (eks sluttsykke)?

 

Tenkte å evt skaffe meg et godt løp til 22-250 til den i tillegg. Hvor ville dere gått? .. Jakt og friluft - Landrø eller .. noe annet? Schuls & Larsen til det også ?

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...