Jump to content

Varget krutt tilgjengelig i Norge??


Odadalu

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som er forhandler av Varget krutt i Norge (eventuellt sverige), eller er det like vanskelig å få tak i som annet Amerikansk krutt?? Er forøvrig også intressert i Alliant Realoader 17.

 

Eller er det noen av dere kruttguruer som vet om krutt med tilsvarende egenskaper, som er lettere tilgjengelig i Norge?

 

Tiltenkt brukt i 308w og 260Rem.

 

(Gode seriøse) Svar mottas med takk

 

odadalu

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg ladde 30-30 win med 33,5G med norma 201,bak ei 160 g hornady(mjuk spiss).

Fikk meget fin presisjon og hastighet runt 720 m/s,dette var ei winchester 94 med 28 tommers pipe,kan nokk lade hardere i ei marlin bøyle børse eller ei ruger no1.men jeg vil ikke slite ut winchester`n min med alt for høy belastning på lårekassa.

Men dette er ladinger som jeg ser på som max i mitt våpen,bruk fornuft og ikke prøv å lage elgrifle av ei 30-30,men detimot er det ei ypperlig rådyrkaliber.Men jeg har skutt 2 elger med denne ladinga så det fungerer jo det ,men det finnest bedre verktøy stort storvilt.Også er det ikke lov heller ,jeg har fått mye pepper for at jeg sa jeg brukte 30-30 på elg jakt,enndajeg påpekte at det var tilatt vist man lader selv og vet at du har nokk hatighet og tung nok kule,det var som å banne i kjerka. :mrgreen::mrgreen::mrgreen: hva slgs våpen har du og hva er ditt bruks område ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...