Jump to content

Riflehylser fra USA - noen som har bestilt den siste tiden?


Tetanus

Recommended Posts

Heisann!

 

Ser det foregår en diskusjon rundt hva som er lov og ikke lov å importere til Norge. Hvordan ligger situasjonen an vedrørende å kjøpe hylser fra over dammen? Noen sier det ikke går, mens andre igjen mener det går helt fint.

 

Altså, har noen bestillt hylser den siste tiden? Hvor ble det bestillt fra, og fikk du de levert til Norge.

 

Jeg hadde satt pris på hvis OT ble holdt utenfor, og at all diskusjon i denne tråden omhandler import av hylser!

 

KONLUSJON: De aller fleste vil ikke sende riflehylser, og de som gjør det vil sannsynligvis kreve at du innehar en eksportlisens. Du får altså ikke uten videre tilsendt hylser i posten fra USA.

 

-T

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hagle hylser går som en lek hvis det er hagle du tenker på?

 

 

-L-

 

Edit: Til tvilere og troll

 

Pakkene mine har alle vært merket med korrekt innhold og den siste åpnet og kontrolert av US customes & border protection, levert på døra:

 

DSC_1180.jpg

Link to comment
Share on other sites

Export av hylser krever eksportlisens, dvs. at blant annet DSP-83 må gå i orden etc., selger må ha lov til å eksportere, du må kunne fremvise at du faktisk har lov å importere osv. Det er ikke umulig, men det koster og det er ei papirmølle. Dette gidder de fleste ikke å håndtere, derfor blir det vanskelig.

 

Import av hylser til Norge er OK så lenge det ikke er noen tennhette i de.

Link to comment
Share on other sites

@Lipitor: hvor bestillte du fra og måtte du fremvise eksport/import lisens?

 

For min egen del er jeg mest interessert i å kjøpe riflehylser.

 

Denne DSP'en/eksportlisensen, er dette noe man må søke om i hvert enkelt tilfelle eller er det noe som gjelder for en gitt periode?

 

-T

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Riflehylser er diskutert før og gir tydeligvis fengsel samt waterboarding av dresskledde agenter i lang lang tid.

 

Ikke vet jeg.

 

 

-L-

 

Edit: Ingen import/eksport lisens nei. Paypal og visa.

 

Hva med å sende en mail til precisionreloading og spørre?

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Sendte mail til Precisionreloading og fikk rekordraskt svar;

 

I am so sorry, we are unable to ship brass to international address.

 

If I can assist you with any of our other products that were able to ship, please feel free to contact me.

 

Thanks,

 

Lori

Precision Reloading, LLC

 

-R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...