Jump to content

Hund på hotell


Carl-gustav12

Recommended Posts

Jeg har også bodd endel på hotell både i Norge og Sverige med to-tre hunder + familie. Har ikke vært noe problem når du sier fra når du bestiller. Sant som lykke sier at du sansynligvis får et slitent rom. Trur de fleste hoteller har noen rom til slik bruk. Er vel best å holde allergikere unna disse romma...

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser månedlig, mellom Grimstad og Rolvsøy (nord for hammerfest). Pga varierende vær i nord, hender det ofte at jeg må påregne en og annen overnatting på hotell feks hammerfest, skaidi, olderfjord, tromsø eller alta. Trenden jeg ser, er at det er lettere og få aksept for hund, hvis man ringer på forhånd, og sier i fra. Jeg har til dags dato aldri blitt nektet overnatting, men de ganger det har vært vansklig, har vært når jeg bare har kommet valsende inn uten forvarsel. Nå stor jeg heller på utsiden av hotellet og ringer in booking med hund, får da alltid ja. Det lønner seg også og informere om at bikkja skal "selvfølgelig" oppholde seg i buret sitt hele oppholdet. At det er potespor og bikkjehår i senga, det driter vaskepersonalet i likevell :lol:

 

Makkieboy

Link to comment
Share on other sites

hotell feks hammerfest, skaidi, olderfjord, tromsø eller alta.

Nå tror jeg forsåvidt de hotellene du nevner, har hatt værre leieboere en hunder :D Kunne gitt deg eksempler i fleng, men avstår da det har kunnet virket stigmatiserende på enkelt yrkes- og etniske grupper.

 

Min oppfatning er at det er relativt greit å booke seg inn med hund på hoteller i Norge, uavhengig om du bestiller på forhånd eller ikke. Ære være.....

Link to comment
Share on other sites

Som medlem i NKK får vi rabatt hos Scandic hotellene, og jeg tror generelt denne kjeden er positiv til hund. Men som nevnt over så er det helt sikkert fordelaktig å booke på forhånd, og opplyse om at hund skal være med.

Det er ikke lenger lov å røyke på hotellrom i Norge, men kommer man med hund så får man de gamle røykerommene, og de stinker røyk allikevel....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...