Jump to content

bever feller.


hjelme83

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg lurer p?va slags feller som er lov for ?a bever.

 

og hva fangst tidene er for feller til bever.

 

og n?om det er s?ass mye sn?e, egner det seg ?egge ut feller n?

 

N?eventuelt en bever er tatt, fl?man dyret som alle andre dyr og salter skinnet.. eller fryser man det f? ?

 

Hva anbefales?

 

ellers noen tips jeg kan f?om kan hjelpe meg litt p?ette faget.

 

Eneste jeg har fanget med felle er vell ryper i snare.. S?eg er ganske blank innenfor dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Din mening er registrert men ikke forstått. Riktig oppsett av cb 330 er dødelig ved slag ikke drukning. Dette kan du fort observere når du vommer og flår en fellefanget bever. Ingen av mine bevere har vann i lungene og ALLE har knekt nakke. Hvis noen mener det er vanskelig å sette opp sett for beverfangst, så ta kontakt med en mer erfaren fellefanger innen denne fangstmetoden FØR dere gir full gas. Er dere riktig heldige så kanskje dere også får være med en erfaren fanger....

Link to comment
Share on other sites

Ja enig med deg her 'Bjørn S' ! Har sått og sett på at 'burre' har gått i fella og at det ble helt rolig umidelbart . Den som opplever andre ting tror også jeg svikter med oppsett . Nå jakter jeg bever med rifle men har en venn som bruker mye CB330 og han lager skikkelige påler i bekken og setter fellen så øvre bøylen ligger en tomme eller to over vannskorpa og det funker bra. Slaget kommer da rett over nakken .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...