Jump to content

Vi trenger god PR, samt muligheten til å forklare!


jULF

Recommended Posts

Jeg ser folk her fyrer av noen forvirrede forsøk på å forsvare retten til å ha ti våpen, som svar på hva folk får seg til å skrive i div blogger på VGnett og ander steder.

Det jeg lurer på er hvor langt opp i ræva har NSF/DFS/NFPS/JFF hue? :shock:

Aldri har det blitt lansert en "skikkelig" opplysnigs kampanje med mål om å vise at Lovlig våpeneie faktisk ikke er et samfunnsproblem.

 

Jeg kunne godt tenke meg en landsomfattende kampanje der hvor folk blir feks. Informert en hel uke i aviser, på gaten, på radio osv...Om hva vi driver med samtidig som de blir invitert til åpne skytebaner helgen etter.

Hvordan dette skal administreres eller gjennomføres vet jeg ikke, men jeg vet at om ikke skytternorge gjør noen Pr stunt snart så forsvinner sporten ved neste valg!

Det er feks. aldri gjort noe forsøk på å innføre et skille mellom lovlige og ulovlige våpen i media og folks hoder, den vanligste innstillingen er for å sette det litt på spissen at: "B-gjengen og Bhatti kjøpte sine våpen på XXL, betalte kontant og det var det" samtidig som "Folk som har våpen kan gjøre hva de vil uten å få dem fratatt"

 

Hva med å kjøre en helside i VG eller en annen landsdekkende avis hvor vi faktisk forklarer grovt at det kreves mye for å få inneha våpen i Norge og man lett kan miste dem ved selv små lovbrudd(Promillekjørsel,fyllearesten,forstyrre den offentlige ro og orden osv...)

Skyteforbundene i Norge henvender seg kun til POD og ingen andre med sin argumentasjon, og resultatet er at folk ikke vet hva som er fakta fordi de aldri har blitt fortalt annet enn at pistol kan kjøpes på gaten!

 

Om ikke noe gjøres er denne sporten ferdig snart!

 

La oss ha en saklig debatt om hvordan vi kan påvirke opinionen i Norge!

 

Mvh

jULF

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...