Jump to content

demper til sako 85 kodiak


kurt

Recommended Posts

tenker av og til på om jeg skal montere demper på kodiaken min,men vil helst unngå og ha en svær negerkuk hengende foran :lol: vet jo Alms har en i samme utførelse hva tykkelse/farge angår som løpet,men er usikker på om disse er og få til magnum? siden det estetiske er veldig viktig for meg,bør ikke demperen bli altfor iøyenfallende. finnes det alternativer jeg ikke vet finnes kanskje? tusentakker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

svarer litt i min egen tråd :lol: uansett-googlet alms,fan der demper i rustfri utførelse til 338 og 375. står der,at ved testing med et våpen med nokså lik løpslengde,men kaliber 3006,ikke 338Wm som jeg har,var dempingen på 21db. 158 db uten og 135 med. vet lite om slikt decibelgreier :oops: noen som kan si hva 21db mindre utgjør i praksis? er det mye,el lite? er det mye el lite merkbart? tror dette er den korte typen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett ditt våpen med hausken titan demper i høst. Eieren var veldig fornøyd med den. Han felte flere elg med den. Det eneste han var misfornøyd med var at den klinga sånn når den traff kvister når han gikk i skogen. Han skal kjøpe neonpren eller noe sånt til og ha rundt demper. Jeg synnes det våpen var tøff med demper på :D og jeg synnes det ikke var noe ulempe med den på. Jeg har selv blaser med a-tec demper og jeg angrer på jeg kjøpte den. Den er vel den mest oppskryte demper som er på marked fortiden. Du skal ikke skyte mange skudd før du ikke får skrudd av mondulene. Demperen min ser nå helt herpet ut etter en omgang med rørtang og skrustikke.

Link to comment
Share on other sites

har A-tec på langholdsriggen(sako75 varmint(6,5-55),synes den demper veldig bra,men siden smeden som gjorde jobben ikke visste hva han gjorde,ble gjengene skjeve :evil: har derfor ikke brukt demperen annet enn før jeg oppdaget skjevheten. men min erfaring med A-tec,er veldig bra egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...