Jump to content

Storfjellkarusellen 2010 - avsluttet


brodsjo

Recommended Posts

Her kommer innbydelse til årets jaktfeltkarusell i Aust-Agder og Telemark. Nytt i år er at Froland JFF også er med som arrangør og vi har dermed ti stevner totalt. Vi har også inngått et mye sterkere samarbeid med Jakt og Friluft og har i år et Schultz & Larsen gevær med KKC-skjefte som hovedpremie! For å være med i trekningen av hovedpremie og andre gavepremier så må skytter ha deltatt på minst ett stevne hos hver arrangør.

 

For mer informasjon om karusellen i år: Innbydelse Storfjellkarusellen 2010

 

Vi ønsker alle velkommen til årets karusell og håper på mange flotte stevnedager sammen med dere!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, vi håper at vi får sagt i fra til de fleste, men vanskelig.

 

@jamt: håper du/ får mulighet til å være med på senere stevner og hele karusellen! Alltid gledelig med besøk litt langveisfra! Meld deg opp til nyhetsbrev på storfjellkarusellen.no, så har jeg e-posten din og sender e-post hver gang noe viktig skjer (som idag).

 

@pettern: ja, 5-15m/s som det har vært i dag ødelegger mye, særlig på 200 m, men også som du sier på 123m. Er det noen sjans til at også du og Sniper-Arne tar dere en tur nedover til Telemark/Aust-Agder på stevner? Dere virker jo over middels interessert, og alltid gøy å ha med slike!

Link to comment
Share on other sites

Det virket, bare en 4-5 km fra e 18. Den skal vi greie hvis vi komemr oss avgårde. Ser det er identisk med nm løypa

 

Flott! Hvis du senere vil til Kroken, så er det bare å følge den veien ca. 10 km videre. Til Drangedal er det ca 35 km fra Sannidal.

 

Hadde faktisk ikke fått med meg at det var NM-løypa, så det blir spennende! Virket ikke helt avskrekkende, men nok plasser å miste poeng på!

Link to comment
Share on other sites

Resultater fra stevnet i Sannidal 28.2. kan sees her: http://storfjellkarusellen.no

 

125 skyttere deltok, noe som er veldig bra og lover godt for resten av sesongen. I fjor var det 82 deltakere p?et samme stevnet. H?r alle hadde en fin dag og gode skyteopplevelser!

(Spesielt dere som kom helt fra Audnedal! Hvor lang tid brukte dere?)

 

Takk for oppm? og velkommen igjen f?kommende l?g n?Froland JFF arrangerer sitt utsatte stevne. P?lding fra 10-12.

Link to comment
Share on other sites

veldig bra at dere kan vise til flere deltagere, skulle ?e det var mer intresse her i hedemark og, Mye og si at det skjer noe nytt tror jeg, for eks trekkning av gavepremier osv og ikke minst forandringer i figurer fra ?til ?

og skal det bli flere som m? opp s?r det viktigste som en kan er og f?agt det ut p?ett litt i forkant for stevne.synd det ikke er ledig ei helg s?adde vi kommet 2stk fra tjukkest hedmarken

Link to comment
Share on other sites

Det gikk greit. 2 timer og 20 min var ikke s?alt. Selv om skytinga gikk i dass. :evil: En av oss ble noks?orn?tapte 8 poeng. Mens undertegnede var langt under pari. N?lir det hjem og forske denne uka. Patronene skal hives( brukes kun p?rening), hadde 3 merkelige fluer som var langt unna der hvor jeg trakk av. Hadde 2 slike p?rening p?orsdag ogs?S?kal jeg pr?en annen stokk p?ifla. Orren var litt lunefull i dag. Kort hold og i nedoverbakke, det takla jeg d?ig :(. Kom aldri helt opp i senter hele samlinga under. Selv om jeg stilte.

 

Fikk en telefon at Frolands stevne var flyttet til f? kommende l?g. Det var en litt kip dag.

 

Flott lagt opp l?. Fikk "f?quot; litt p?m figurene.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke bra, har selv slitt med kuler siden i fjor, men virker som jeg endelig har funnet ei som virker. Kjedelig n?man ikke kan stole p?ifla 100%. Blir fort fokus p?eil ting.

 

Ja, Froland arrangerer p??g 6. mars. Skytebanen der nede blir brukt av veldig mange inkl. skytterlaget, s?et kan v? vanskelig ?inne dager som passer fremover. H?r det da passer bedre s?g den 14. mars for dere!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi hadde 146 skyttere i Kroken og klar deltakerrekord for Krokens del på årets første stevne. Det ble gitt bra tilbakemeldinger på løype og arrangement og vi håper at alle var fornøyde med skyting og stevne! Best var karusellens "proffer", Kjetil Eskeland og Are Venemyr med 150p. Kjetil hadde beste skilleblink og ble stevnevinner!

 

Skytterne ble ønsket vel hjem etter premieutdeling kl. 16, noe vi synes er bra med så mange skyttere.

 

Resultater kan sees på http://storfjellkarusellen.no

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe med det men den rekruttløypa var vel i overkant vanskelig. Synes kanskje det bør være store 3 poengere . Er ikke noe mere demotiverende for de på 10-12 år ,å få såpass mange bommer som de fleste fikk ,selv om de beste skjøt over 130

Link to comment
Share on other sites

Alltid bra med tilbakemeldinger, ellers er det vanskelig å forbedre seg ytterligere!

 

Vi trodde vi hadde satt opp ei fin løype med litt varierte avstander i dag, så vi skal ta det med frem til neste stevne om vi kan justere 5'eren litt opp. Resultatmessig så var det vel som det ofte bruker, men det er som du sier uansett lite motiverende for de unge skytterne!

Link to comment
Share on other sites

Blir brukt mye halvautomat. Samme regler som for D1, og man kan skyte med salong frem til man må inn i klasse D2.

 

Vi i Storfjellkarusellen setter opp ekstra blinker på opp til 50 meter i hovedløypa for rekruttene og de skyter sammen med de andre.

 

12 år bør ikke være noen hindring. I går hadde vi en 6-åring :) Og ellers er det mange rundt 10-15 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke borte nei. HAr hatt problemer med å få det til. Jentungen har hatt avslutnings helger i håndball. Og så gik kjeg glipp av begge stevnene i Froland pga avlysninga. Og dermed gikk treknings børsa i vasken :(. Men jeg skal prøve å få meg minst 1 til før nm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Storfjellkarusellen 2010 er historie! Årets vinner ble Kjetil Eskeland etter en spennende avslutning!

 

Det var knyttet stor spenning til vinneren av årets hovedpremie; en Schultz&Larsen med KKC-skjefte. Denne ble vunnet av Karl Johnny Jakobsen.

 

Hele 115 deltakere var med sammenlagt og med i trekingen av gavepremier!

 

Vi takker alle for årets oppmøte og ønsker alle hjertelig velkommen til neste års karusell! Vi retter også en stor takk til alle arrangører og gavepremiegivere!

 

Resultater, bilder og annet: http://storfjellkarusellen.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...