Jump to content

Ettersøk på Rådyr


storvilt

Recommended Posts

Jeg hadde en artig opplevelse på ettersøk i dag . Kl 5.50 ringte politiet om en hjort som var påkjørt .Jeg kom meg fort i kleda og kjørte til årstedet . Snakket i mobilen med han som hadde kjørt på dyret og han ville vente til jeg kom frem (10 min.) Jeg såg med engang på spora at det var et rådyr som var påkjørt . Rådyret hadde kommet springende ut i veien med en rev i hælane og sjåføren hadde ikke sjanse til å unngå sammenstøten men reven gikk klar. Rådyret hadde forsvunnet inn i et kjerr ved siden av vegen . Jeg sporet inn i tettbuskaset og der låg rådyret og sparket. 10 m ved siden av rådyret satt revefanten og ventet på byttet sitt . Jeg fikk slutt på lidelsane til rådyret og tok tak i en bakfot for å dra med dyret ned til bilen men da skal jeg si at reven ble forbannet , den skrek og bjeffet og ga klart utrykk om at byttet var hans . Var fristende å gi den en haglsverm . Synd kamera eller videokamera ikke var med så jeg kunne dele det med andre .

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på oppdrag for å avlive ett skadet dyr .Dette er et bynært område med endel bebyggelse .Jeg må rapportere om avfyrte skudd til politivakta og ville derfor ikke begynne å forklare om avliving av rev , men det var fristende da dette tydelig er en rev som har spesialisert seg på rådyrjakt . Stor og kraftig var han .Jeg ser stadig annonser i avisa om folk som savner kattane sine i dette området , lure på om jeg ikke vet hvem synderen er :wink: mat skal dei ha....

Link to comment
Share on other sites

Rådyret hadde kommet springende ut i veien med en rev i hælane og sjåføren hadde ikke sjanse til å unngå sammenstøten men reven gikk klar
Kan godt tenkes at reven har lært seg en teknikk med å jage dyr ut i trafikken i håp om en billig steik. Har sett rev som lever av å patruljere reingjerder. Kommer de over et rypekull som sitter ved gjerdet så vet den nøyaktig hvordan den skal få flest mulig til å fly inn i nettingen.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...