Jump to content

lyddemper til 243 win ?


Styrmann1

Recommended Posts

Hei!

Jeg har ei Howa 1500 cal 243 win. Meget fornøyd med den. Nå har ønske om lyddemper meldt seg og der er meningene mange skjønner jeg.

Har blitt anbefalt shultz og larsen demper. Greit nok slik jeg ser det. Selgeren hadde ikke demper til 243, men han hadde nr større. altså 6,5-55. "Du kan ikke høre forskjellen med det blotte øret" Hmmm Noen som har erfaringer å dele bort her? Får forøvrig demperen ferdig montert for 2200 nkr. Det høres veldig greit ut i mine ører. Kan sikkert ikke måle seg med hausken og a.tec +++, men prisen var jo fin da! Hvis man skal la det veie litt??? :D

 

Ønsker komentarer til dette da jeg ikke har den største kompetansen på dette området. (Hvis man kjøper demper som er hakket større enn man trenger, da kan man jo bruke demperen på 2 våpen. Om man har eller anskaffer 6,5-55)

Link to comment
Share on other sites

Det har nok ingen betydning med så liten forskjell ( .243= 6 mm :?: ) Du kan vel miste litt effekt hvis det er stor kaliberforskjell, men det er vel heller ikke særlig mye. :wink: forøvrig et kaliber jeg alltid har hatt lyst på som rein rev og rådyr rifle :)

Link to comment
Share on other sites

Har 6,5 på min 243, og det virker som snus :D . 243`n høres ut som en kruttlapp pistol, det iberegnet kula som bryter lydmuren. Har kjøpt en S&L men har ikke testet den enda. Kjøpte demo fra J & F i Arendal for 800 kr :D . Vel og merke er det ikke den nyeste Hardcore demperen. Hardcore kom godt ut i test forresten, etter det jeg husker.

 

Ser på finn.no at hausken selges for 1490 hos jaktpartner på elverum :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva hadde du tenkt til pris på den da? Hadde vært greit å vite alder, hvor mange skudd den har vært utsatt for etc. Uten at jeg har den store forståelsen for dette så regner jeg med at hausken demper som er eks 5 år gammel, nødvendighvis ikke er så mye bedre enn eks s&l som er ny av året? Eller hva mener du om det?

Link to comment
Share on other sites

Har 6,5 på min 243, og det virker som snus :D . 243`n høres ut som en kruttlapp pistol, det iberegnet kula som bryter lydmuren. Har kjøpt en S&L men har ikke testet den enda. Kjøpte demo fra J & F i Arendal for 800 kr :D . Vel og merke er det ikke den nyeste Hardcore demperen. Hardcore kom godt ut i test forresten, etter det jeg husker.

 

Ser på finn.no at hausken selges for 1490 hos jaktpartner på elverum :wink:

Selv fikk jeg tilbud på hausken demper ferdig montert for vell 5000,00. Så da er det vanvittige prisforskjeller. (var forresten innom jaktpartner på elverum sist fredag. For å snakke med noen om akkurat lyddemper og lyddemper valg. Da ingen av betjeninga hadde kontaktet etter 20 min i butikken så gikk jeg ut! Slikt blir det ikke penger av jaktpartner!

Link to comment
Share on other sites

Det har nok ingen betydning med så liten forskjell ( .243= 6 mm :?: ) Du kan vel miste litt effekt hvis det er stor kaliberforskjell, men det er vel heller ikke særlig mye. :wink: forøvrig et kaliber jeg alltid har hatt lyst på som rein rev og rådyr rifle :)

Supert cal til rådyr og rev. Bruker den til akkurat det. Lader varmint patroner til reven og det funker dritbra. Sint liten rakker som det går ann å ha det mye morro med. Hvis man i tillegg kan få den til å høres ut som en kruttlapppistol som en komenterte. Ja da kan det virkelig bli morsomt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...