Jump to content

6,5X55 og Sierra Match King 140gr Ladedata


killermax

Recommended Posts

Fått ett parti kuler sierra matchking 140gr og leter etter ladedata.

I laddeboken min finner jeg ikke matchking men jeg finner gameking i samma vekt (140gr).

Kan jeg bruke denne dataen for match king kula :?:

 

Bruk ALDRI ladedata du finner i bøker eller av andre personer slik de skriver.

 

MAx i andre sitt våpen kan være langt over max i ditt våpen selv om det er makent våpen og du har brukt samme kompomenter.

 

Skal du lade med ukjente kuler så finner du startladninger til tilsvarende kulevekt, måler friflukt i ditt våpen og starter med minimumladningen til kula du finner ladedata til. Så jobber du deg sakte opp til du når ønsket hastighet og presisjon, men samtidig legger deg under max trykk.

Link to comment
Share on other sites

Bruk ladedata fra kilder du stoler på men start 10% under max og jobb deg opp uansett. Aldri hopp rett på en ladning andre anbefaler. Sjekk hva som er max i følge tabeller først. Det er også greit å sjekke opp mot flere kilder enn ladeboka, f.eks vihtavuoris tabeller.

 

Edit: i følge vihtavouri er 46,7grains n160 MAX med sierra 140grs match-king. Om du skal prøve 44-46 grs n160 som anbefalt lenger opp ville jeg startet på 42 grs og jobbet meg opp derfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...