Jump to content

Hvem produserer heldempet salong?


KirkBurner

Recommended Posts

Teknisk sett "produserer"ikke alm heldempede* salonggevaer. Men de bygger om ruger 10/22 og CZ .22 rifler til slikt. Det er flere andre boersemakere som ka gjoere det, med riktig utstyr og kompetanse. men det blir neppe billigere en alm.

 

*som den gode MV sa, hva er egentlig en heldempet? og vil det si at det finns halvdempet?

Link to comment
Share on other sites

Lurer jo litt på hva dette er egentlig sjøl. Har sett bilder, og børsa ser jo ut som en lyddemper helt fra kammeret og frem. Betyr det at den også effektivt demper vanlig salongammunisjon? Hvis ikke skjønner jeg ikke helt poenget, annet enn at balansen i børsa blir bedre enn med en demper montert i enden.

 

Har lagt ut bilde av salongen til brodern (som jeg har på lån) i en annen tråd her på forumet, og lyddemperen på den har han laget sjøl (nevenyttig flymekaniker). Når jeg skyter med subsonic er det knapt lyd i det hele tatt. Denne demperen er ganske kraftig, 4 cm i diameter og 25,5 cm lang. Mulig det hjelper på, men det er en litt framtung ekvipasje! Er smådemperne en får kjøpt, og av og til ser, brukbare egentlig?

 

Hvor mye koster det å få heldempet en salongrifle?

Link to comment
Share on other sites

http://www.alms.no/index.cfm?tmpl=butik ... kid=243381

Her er en link rett til Alm sin webside. Der har du priser.

Den demper , eller reduserer smellet på alle typer 22LR ammunisjon, men subsonic vil selvfølgelig bli stillest. Men jeg synes at vanlig cci standard demper så godt , at jeg foretrekker den. Fordi den gir bedre funksjonalitet enn subsonic. Og så er den mye rimeligere....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...