Jump to content

Lån av kronograf til test av 2 patroner


kenneth32

Recommended Posts

Er det noen som har en kronograf å låne meg i 30 min. ? Helst i Årnes området (Nes i Akershus)

 

Vedkommmende som låner meg en må gjerne være med sjøl, og jeg kan godt betale noen kroner :D

 

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvilken hastighet det er på den ferdigrulla trenings, og jaktammoen jeg bruker. Løpet mitt er kappa fra 62 cm. til 55 cm. og påmontert Hausken. Dette gjelder en 6.5x55.

 

Han som kappa løpet og monterte dempern, lurte på om det hadde rabla for meg, da jeg sa jeg ville kappe den kalibern. Jeg sa også at jeg ville ha 47 cm., men da var han nesten klar til å ringe 2 mann med hvit jakke til meg med glidelås på ryggen :mrgreen:

 

Bare den klarer kravet til rådyr med godt monn, så er jeg fornøyd. Til elg har jeg 30-06 og 7.92, så det er jeg ikke nevneverdig bekymra for gitt.

 

Hvis jeg får akseptable hastigheter med 10.1 grams kule som jeg bruker på jakt. Vil anslagsenergien være høy også ? Jeg leker fortsatt litt med å få kappa ned løpet til 47 cm., men jeg vil jo ha goood klaring på rådyra. Blir uansett ikke mer kapping før neste år.

 

Kontakt meg på PM, så tar vi det derfra :D8)

 

Mvh

 

Kenneth32

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hvis du ikke allerede har fått låne en kronograf, kan kanskje jeg hjelpe. Stikk innom vår butikk på Hagansenteret i Nittedal, en dag du er i Oslo området, så lar det seg sikkert løse.

Er klar over at det er et stykke fra Årnes til Nittedal, men da har du ihvertfall en mulighet.

 

mvh

Tor Arne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...