Jump to content

Skal kjøpe min første pistol. HJELP...


ivarlund

Recommended Posts

Jeg skal nå til å kjøpe min første pistol, å kunne dermed trenge noen gode råd på veien.

Har søk litt på nett, å vurderer enten HK usp expert eller sig sauer p226.

Skal ha 9mm.

Kommentere på "mine" 2 våpen, eller andre anbefalinger mottas med takk.

Har ikke skutt så mye enda. Men tenker våpnet vil bli mest brukt til feltskyting, og selvfølgelig en del blink.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Av de du nevner hadde jeg helt klart valgt sig p226 blackwater tactical, sportsvapen.no har den inne.

 

Du sier ikke noe om pris men her er noen andre forslag:

 

CZ shadow - billig og god å skyte med, må trolig kjøres inn å tas noe små tilpassninge på = velg butikk som gjør jobben for deg (husk å avtale dette før du kjøper). Finish og tilpassning er dritt, men den er billig så du får hva du betaler for.

 

S&W har gode våpen - bla en 9mm 1911, M&P9L evt pro er gode men lette og med tjenestepistolavtrekk = IKKE ideelt (gjelder øvrige plastvåpen også).

 

Personlig hadde jeg valgt 1911, om det er 9 mm du vil ha, så har Winge S&W og sportsvapen.no har STI.

 

edit

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Til felt...

Velg noe i 1911 og 9mm om du vil konkurere for å vinne. (eventuelt vurder Pardini) USP egner seg ikke så bra til konkuranseskyting og sig'n er bra men dyr i forhold til hva du får igjen for pengene.

Kjød deg heller en rimelig pistol i 9mm (CZ75 eller SP01 f,eks) og bruk pengene på ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...