Jump to content

Hvilke barnesalonger?


.35Whelen

Recommended Posts

Vet dette kanskje er litt tidlig, men jentungen er da snart 3 år, og lillegutt kommer etter. Var på depoet å anskaffet peltor hørselvern i fin rosafarge (jentungen synes i allefall det) nå for kort tid siden, og da fikk jeg også raskt servert ei passendes "barnebørsje" i hendane. Ja ja.. våpenpushere.. dere vet akkurat hvor dere skal trykke :wink:

 

Våpenet var en CZ scout, og passer antakeligvis perfekt til små. Fin børsje.

Så nå lurer jeg da på hva som finnes av salonger for barn? Ikke at far i huset kommer til å handle det inn i år... men kanskje om 2 år :oops:

 

Noen som har brukererfaringer med de forskjellige salongene til barn? Vet mange bare "kapper" stokken på hovedsalongen hjemme når ungene vil prøve seg... men jeg kommer garantert ikke til å kappe Finnfire`n.

Link to comment
Share on other sites

CZ´en ser fin ut bortsett fra stort fall på kolben og et løp som er litt for kort etter gjeldende regler.

http://www.czub.cz/index.php?p=32&idp=2 ... 20〈=en

Har vært inne på tanken om å skaffe en "guttebørse" selv.

Tenkte litt på det med løpslengden jeg også...men når den er tillatt solgt i Norge, så skal vel ikke det være no problem...eller??

 

Solheimen: Dakota`n ser nydelig ut

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet en brno mod 2 for ikke så lenge siden, og den hadde fått kappet kolben litt fra før, så jeg tenkte rett og slett å kappe den ned til å passe guttungen (han blir 6 i sommer) slik at han kan bruke den. Det blir provisorisk, men funksjonelt. Ser også for meg at jeg må hive på noe slik at han kan legge kinnet rett oppå og se inn i kikkerten. Tenkte å handle en stokk til meg selv med tid og stunder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en ekstra stokk til 10/22'en som jeg kappet i passe lengde. Så la jeg litt sandpapir på toppen av stokken og dro en isopor bit over slik at den passet, pusset den rund og fin, og 'kledde' det hele med elektriker tape... ikke så veldig vakkert, men junior var i alle fall strålende fornøyd! :D

Tar to minutter å skifte stokk, og myyye billigere en å kjøpe en salong til! :wink:

 

Jeg la foresten inn noen bilder på sluttstykket... du kan jo gå inn der og se! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...