Jump to content

Ny Våpenlov?


Robert Aasen

Recommended Posts

Justisdepartementet har nå kommet med et utkast til mandat til et våpenlovutvalg. Man ønsker en ny lov fordi de ikke fikk det som de ville i 2000. Skal man fremme et lovforslag må det være begrunnet og begrunnelsen bør også være god. Justisdepartementets begrunnelser er å betegne som "selskapsord". De henviser til samfunnsutviklingen og fremtidige utfordringer. De henviser til kriminalitet og teknologiutvikling. Dette er meningsløse ord når de ikke blir koblet til noe konkret. En samfunnsutvikling kan være hva som helst og hvilken teknologiutvikling er det som gjør jegere og skyttere kriminelle? Fremtidens utfordringer, hvilke utfordringer er det? Av de forslag som er nevnt i Mandatet vil jeg nevne: tidsbegrenset erverv eventuelt med krav om fornying av tillatelsen, oppbevaring av våpen i offentlig regi og plikt til angiveri, (ikke bare en oppfordring). Det er mange flere punkter.

 

Lovforslaget bør avvises som ubegrunnet.

 

Jeg har behandlet nåværende lov og mandatet. Disse kan fåes av meg som e-post ved henvendelse til min e-post adresse: robertaasen@c2i.net

 

Robert Aasen

Link to comment
Share on other sites

Hei

Det jobbes med saken fra forbundene og det skal være et møte om det i morgen.

Det finnes allerede en lang tråd på kammeret om saken.

Tør jeg spørre hvem du er og hvem du representerer, og hva du legger i at du har behandlet nåværende lov og mandat?

Jeg er forsåvidt enig med deg i at våpenloven ikke trenger spesielt mye endring (Noe oppklaring av ulne begreper hadde vært bra)

Det er vel heller ikke slik at det er lagt frem et forslag om ny våpen lov? Men at det er kommet en invitiasjon for å delta i et utvalg som skal komme frem til et lovforslag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...