Jump to content

holmeslet taiga eller jerven mountain igloo 3 es?


Guest mart

Recommended Posts

noen som har et av disse teltene, eller andre holmeslet telt for den del og kan dele noen erfaringer eller anbefalinger?

ser ut som at jeg må ha telt med litt størrelse på til sommeren, og da blir det et av disse, jerven sitt leder foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Vi kjøpte oss et Holmeslet Riverside for tre år siden, har desverre ikke fått brukt det så mye som håpet,men det er pga at vi har blitt tre.... :D

Men teltet virker meget solid, og med gjennomtenkte løsninger. Ikke noe kondens, og stabilt i de forhold vi her vært i. Bør være to for å sette opp, særlig i litt vind.

Det er det beste teltet jeg har ligget i noen gang,mye bedre enn lettvekts lavvo`n min. Den kondenserer som fy.... Deilig å kunne stå neste oppreist i et "fjelltelt".

 

Har også Shelter duken til Holmeslet. Den har jeg brukt som "7-duker" på HV øvelser ( Innsats+) istedenfor Jerven Ekstrem duk. Med den duken og lett sovepose hadde vi det tørt og godt uansett. Jerven blir VÅT etter et par døgn,og tørker ikke med det første...

Meget godt fronøyd med denne duken,bruker den også som fortelt til Riverside, og som sol seil.

 

Holmeslet sine produkter fugerer !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt holmeslet explorer en del og kan absolutt anbefale det. God liggeplass for 4 og i skolesammenheng har vi hatt kveldsamlinger hvor 10 personer greit sitter inne samtidig. I størrelse er innerteltet omtrent som jerventeltet. Taiga er et mye større telt.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Holmeslet Taiga i 4 år nå tror jeg. Er kjempefornøyd!

Masse plass, høyt under taket og mange muligheter for å henge opp tøy for evt tørk eller plassbesparelse.

Har aldri hatt noe problem med kondensering i innerteltet, kondensen setter seg mellom inner og ytterduk. De enorme dørene gjør at det går det nokså kjapt å lufte vekk kondensen om det skulle være.

 

Det beste med Taiga er at det er et enormt telt med mye mer plass man kan utnytte enn i en lavvu. Dette pga. rette vegger. Ikke minst får man det myggtett!

 

Har flere ganger unnet oss den luksus av feltsenger inni. Får plassert 4 store senger inni samtidig, det er digg når man blir liggende ved ei lakselv over ei stund.

Båling er også fint inni!

Link to comment
Share on other sites

Imponerende spesifikasjoner på den Taiga'en. Easton stenger og gode greier. Men bålfyring? Blir det ikke mye røyk pga formen? Kanskje går det bra med knall-tørr ved og riktig trekk? Liten ovn?

Men igjen: 12950 + event. fortelt, da er man på nivå med de råeste base-camp teltene fra bla. Mount.Hardwear og North Face.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...